Cunoscut drept primul autovehicul hibrid din lume, „Semper Vivus” face parte din seria de creații inginerești timpurii ale tânărului Ferdinand Porsche, părintele companiei constructoare de automobile omonime.
Ferdinand Porsche s-a născut în orașul Maffersdorf din Boemia de Nord, actualmente în districtul ceh Vratislavice. În 1893, la vârsta de 18 ani, părăsea casa natală și pleca la Viena. Angajat ca tehnician la Vereinigte Elektrizitäts-AG, a conceput un motor electric amplasat în butucul de la roată. În 1899 s-a mutat la Lohner-Werke, cel mai mare carosier din Austria la acea vreme. Aici a construit primul hibrid funcțional din istoria automobilului.
Sistemul Lohner-Porsche presupunea un motor pe benzină cuplat la un generator de energie electrică care alimenta două motoare integrate la nivelul roților, în butuc. Folosea baterii cu plumb şi acid, iar fiecare motor electric avea puterea cuprinsă între 2,5 și 3,5 CP (1,9-2,6 kW), iar pentru perioade scurte putea crește până la 7 CP (5,2 kW). Viteza maximă era de 35 km/h.
„Semper Vivus” („mereu viu”, în latină) a fost destul de departe, ca performanțe, de ceea ce știm că au însemnat, mai apoi, automobilele Porsche. Era un automobil greoi, care nu putea urca niciun fel de rampă. Principalele lui dezavantaje au fost puterea redusă, autonomia limitată și greutatea excesivă. Cu o sarcină de 1.060 kg pe puntea față și de 830 kg pe spate, manevrarea direcției presupunea un efort fizic destul de mare.
La 111 ani după apariția originalului, specialiștii de la Porsche Engineering și compania Karosseriebau Drescher din Hinterzarten au realizat o replică fidelă și complet funcțională a primului automobil full-hibrid din lume. A fost finalizată la capătul a patru ani de muncă și a intrat în patrimoniul Muzeului Porsche din Stuttgart.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro