Mercedes-Benz W 125 (1937). De la Grand Prix la Rekordwagen
28.05.2024
        
Distribuie acest articol!   

A fost arma supremă pentru sezonul 1937 și a devenit în timp una dintre cele mai renumite „săgeți argintii”. Mercedes-Benz W 125 în versiunea de circuit, identificat în prezent prin apendicele Grand Prix, a avut misiunea de a „readuce la locul ei concurența de la Auto Union”, după ce Bernd Rosemeyer câștigase Campionatul European, sub culorile rivalilor, în 1936.

Monopostul W 125 a fost dezvoltat special pentru un singur sezon, 1937. Și chiar dacă a concurat pe circuite doar un an, a jucat un rol deosebit în istoria motorsportului, datorită progresului tehnologic înglobat. A fost o mașină de curse excepțională, care își merită pe deplin locul printre legendele Mercedes-Benz.

A venit cu un design complet nou, fiind proiectat de la zero. Conceptul s-a bazat în mare parte pe expertiza lui Rudolf Uhlenhaut, care a fost numit inginer șef al nou-înființatei echipe de curse Mercedes-Benz, la mijlocul anului 1936. Uhlenhaut a luat decizia îndrăzneață și vizionară de a înlocui principiul clasic al arcurilor dure și amortizare minimă cu exact opusul. W 125 avea suspensie cu arc moale și o cursă foarte lungă, pentru un nivel ridicat de amortizare.

Motorul cu opt cilindri în linie, de 5.660 cmc, supraalimentat prin compresor, dezvolta o putere maximă de peste 600 CP. Mașina cântărea 749 kg fără pilot, carburant și anvelope. Era ușor de recunoscut pe circuite datorită celor trei decupaje rotunde din față, pentru răcire.

W 125 a readus rapid Mercedes-Benz pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. S-a impus încă de la cursa de debut, Marele Premiu de la Tripoli, cu Hermann Lang la volan. Alături de acesta, piloții care au scris istorie cu acest model, câștigând cursele de la Nürburgring, Bremgarten, Livorno, Monaco și Brno, au fost Rudolf Caracciola și Manfred von Brauchitsch. Pe lângă versiunea Grand Prix, Mercedes-Benz a mai construit și două variante W 125 mai ușoare, destinate curselor de viteză în coastă, care au concurat și în sezoanele 1938 și 1939.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!