Conceptul Project One a fost dezvăluit în premieră în toamna lui 2017, la Salonul Auto de la Frankfurt. După cinci ani de așteptare, versiunea finală, denumită, simplu, One, era gata de intrare în producție, la fabrica din Coventry, Marea Britanie. Mercedes a celebrat împlinirea a 55 de ani de la înființarea companiei AMG – divizia sa responsabilă cu modelele sportive și de performanță – prin lansarea în producție a modelului pe care l-a prezentat drept „prima mașină de F1 pentru șosea”. De altfel, trebuie reținut că acest automobil nu este un Mercedes-Benz, ci un Mercedes-AMG!
One este un hypercar hibrid cu două locuri, animat de un propulsor termic creație a departamentului Mercedes AMG High Performance Powertrains, asociat cu nu mai puțin de patru motoare electrice. Puterea maximă însumată este de 1.063 CP. Mercedes și-a propus ca prin acest hypercar să transfere tehnologia utilizată în Formula 1 pe drumurile publice. Prin urmare, motorul termic își are originile în Marele Circ: este un V6, de 1,6 litri și 574 CP, cu „linia roșie” la 11.000 rpm, derivat din cel utilizat de Mercedes în sezonul 2016 din Formula 1, pe monopostul W07.
Sistemul hibrid plug-in este foarte complex, cu două motoare electrice cuplate la puntea față, care asigură 326 CP pentru propulsia în modul strict electric. Spre deosebire de un monopost de Formula 1, Mercedes-AMG One poate dispune de tracțiune integrală. Al treilea motor electric este cuplat cu cel termic, amplasat în V-ul dintre cilindri, iar al patrulea este parte componentă a turbocompresorului. Acesta din urmă, la fel ca binecunoscutul MGU-H din Formula 1, este responsabil pentru accelerarea turbo până la 100.000 rot/min și produce 121 CP. În faza de decelerare, același motor recuperează energia cinetică, transformată în electricitate și transmisă la MGU-K, un motor electric de 161 CP, cuplat direct la arborele de transmisie. Acumulatorul de 8,4 kWh asigură o autonomie pur electrică de până la 18 km (WLTP).
Tehnologia preluată din F1 se regăsește și la șasiu, care este de tip monococă din fibră de carbon. Caroseria dispune de aerodinamică activă, iar cel de la volan are de ales între șase moduri presetate: Highway, Race Safe, EV, Individual, Track și, bineînțeles, Race DRS. În funcție de modul ales, configurația mașinii se modifică, începând cu propulsia 100% electrică și încheind cu șasiul coborât cu 37 mm, deschiderea DRS-ului și livrarea instantanee a puterii maxime disponibile, la fel ca în calificările din F1.
În ciuda tehnologiei aflate la bord, mașina cântărește doar 1.695 kg. Performanțele sunt la cel mai înalt nivel: accelerație 0-100 km/h în 2,9 secunde, 0-200 km/h în 7 secunde și 0-300 km/h în 11 secunde, iar viteza maximă este de 352 km/h. Prețul unui Mercedes-AMG One a fost de peste 2,5 milioane de euro, iar producția a fost fixată la 275 exemplare, care bineînțeles că au fost rezervate în totalitate, dinainte. Deși lista cumpărătorilor este secretă, se știe că printre cei care au comandat câte un exemplar sunt piloții de Formula 1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg și David Coulthard.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro