Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss (2003). În onoarea „campionului fără coroană”
18.06.2024
        
Distribuie acest articol!   

Un speedster fascinant, dezvoltat și construit de Mercedes în cooperare cu McLaren Automotive, în perioada când constructorul german deținea 40% din McLaren Group. Un omagiu adus legendarului Mercedes-Benz 300 SLR și celebrului pilot britanic Sir Stirling Moss.

Pentru Mercedes, Sir Stirling Moss a fost unul dintre cei mai importanți ambasadori ai mărcii. În onoarea sa, constructorul german a produs această serie limitată a unuia dintre cele mai spectaculoase modele de înaltă performanță realizate de Mercedes-Benz, în doar 75 de exemplare.

Privilegiul de a intra in posesia unui Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss a aparținut doar celor mai importanți posesori ai modelului SLR. Abrevierea SLR vine de la Sport Leicht Rennsport (în germană), numele modelului fiind o trimitere la legendarul Mercedes-Benz 300 SLR din anii 1950, care a concurat la Le Mans. Se bazează pe mecanica unuia dintre cele mai apreciate modele supersport din primul deceniu al secolului XXI, în versiunea extremă 722GT, dar într-o declinare mai exclusivistă, desenată de Yoon Il-hun. Absența pavilionului și parbrizului obligă la purtarea căștii de protecție și a ochelarilor în timpul rulării.

Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss este dotat cu un V8 de 5.439 cmc, supraalimentat, care dezvoltă 650 CP. Accelerează 0-100 km/oră în mai puțin de 3,5 secunde și atinge viteza maximă de 350 km/oră. Producția s-a realizat la uzina McLaren din Woking, Anglia.

Unul dintre cei mai mari piloți din toate timpurile, Sir Stirling Moss (n. 17 septembrie 1929) a trecut în neființă pe 12 aprilie 2020, la vârsta de 90 de ani. S-a spus despre cel supranumit „Mr. Motor Racing” că a fost cel mai mare pilot care nu a câștigat niciodată campionatul mondial. În Formula 1 a luat startul în 66 de Grand Prix-uri, în 10 ani de carieră, și a obținut 16 victorii. „Campionul fără coroană” s-a clasat al doilea în edițiile 1955, 1956, 1957 și 1958, de trei ori în spatele lui Juan Manuel Fangio și o dată după Mike Hawthorn.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!