Bigster deschide noi orizonturi pentru Dacia. Prin acest model, brandul românesc atacă în premieră segmentul C-SUV, păstrându-și nealterate elementele esențiale, precum prețul accesibil, robustețea și spațiul generos.
Atuurilor tradiționale li se alătură acum un plus de tehnologie, cu sisteme de propulsie electrificate, ecran tactil central de 10,1 inchi, panou de instrumente digital și un hayon electric. Iar noutățile la capitolul confort sunt aerul condiționat cu două zone și duze de ventilație în spate, trapa cu deschidere panoramică, scaunul reglabil electric pentru șofer, sistemul multimedia cu șase difuzoare și sunet Arkamys 3D.
Versiunea de serie nu este mult diferită de conceptul prezentat în 2021, cu linii tăiate ascuțit și aripi evazate, o adevărată revoluție estetică pentru Dacia. La prima vedere Bigster ar putea fi considerat ca o versiune extinsă a lui Duster, SUV de clasă B care de curând și-a lansat cea de-a treia generație.
Are însă cu 23 cm în plus lungime (inclusiv 4 cm între axe), adică 4,57 metri în total, iar avantajul se regăsește în principal la spate, deși modelul nu profită de ocazie pentru a oferi o variantă cu șapte locuri.
Bigster este un automobil practic, cu o capacitate de încărcare mare, portbagaj spațios, bare de plafon modulare și banchetă 40/20/40 pentru transportul obiectelor lungi. Sunt disponibile patru variante de echipare: Essential, Expression, Extreme și Journey.
Versatilitatea este dată de capacitatea reală off-road, cu tracțiune 4X4 Terrain Control cu diferite moduri de conducere și cele patru variante de propulsie, cu puteri de până la 155 CP.
Bigster este echipat standard cu jante din aliaj de 17 sau 18 inchi, care opțional pot fi și de 19 inchi. În premieră la Dacia, caroseria poate fi vopsită în două nuanțe, cu pavilionul în negru. Bordul digital are diagonala de 7 sau de 10,1 inchi, în funcție de nivelul de echipare, iar ecranul tactil central de 10,1 inchi este și el în lista de dotări standard.
Cea mai performantă motorizare este Hybrid 115, cu un motor în patru cilindri, pe benzină, de 107 CP, două motoare electrice (unul de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și transmisie automată electrificată.
Noul Bigster se va produce doar în România și folosește, ca toate modelele Dacia, mai puțin Spring, platforma CMF-B. Dacia promite cel mai bun raport calitate/preț pe segmentul C-SUV. Deși deocamdată nu au fost anunțate prețurile, este de așteptat ca startul să fie la circa 25.000 de euro, iar versiunile de top să treacă de 30.000 de euro. Premiera mondială este programată zilele acestea, în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!