Ferrari dă o nouă lovitură de imagine, cu noul F80, un supercar hibrid de 1200 CP, ce revizuiește standardele de performanță, atât pe șosea cât și pe pistă și redefinește echilibrul dintre conducerea zilnică și senzațiile extreme.
F80 se alătură modelelor emblematice Ferrari, de la GTO și F40 până la LaFerrari Aperta, modele care au reprezentat, fiecare la vremea lui, un punct culminant al ingineriei și inovației de la Maranello. De aceea, noul supercar F80, care va fi produs într-o serie limitată de doar 799 de unități, este o vitrină tehnologică supremă pentru Ferrari și reprezintă dezvoltarea motorului termic dusă la extrem.
Cu o putere maximă combinată de 1200 CP, grupul motopropulsor V6-hibrid face din F80 cel mai puternic model destinat drumurilor publice produs vreodată de Ferrari. Iar soluțiile tehnologice avansate stabilesc un nou punct de referință pentru inovație și excelență în ingineria auto.
Inspirată direct din modelele de curse ale mărcii, noua creație iconică aduce un omagiu unei gene legendare. Filosofia ei este simplă: este o mașină care surprinde esența curselor, fiind în același timp accesibilă (cel puțin în ceea ce privește pilotajul) clienților pasionați de performanță pură. De aceea nu este concepută doar pentru pistele de curse sau pentru colecționari, ci și pentru proprietarii care doresc experiența Ferrari pe șosea, putând în același timp să profite la maximum de mașină pe pistă.
Ceea ce diferențiază F80 de predecesorii săi este felul în care reușește să îmbine tehnologiile de înaltă performanță preluate direct din motorsport cu suficient confort și caracter practic pentru a fi un supercar de zi cu zi.
Iată de ce F80 ar putea deveni o referință pentru toate supercar-urile viitoare. Inima lui este motorul V6 de 3,0 litri la 120 de grade, o evoluție a platformei F163CF. Și nu este orice motor, din moment ce dezvoltă 900 CP, ceea ce îl face cel mai puternic agregat în șase cilindri produs vreodată de Ferrari.
Această putere impresionantă este amplificată prin implementarea sistemului hibrid. Unitatea MGU-K (de recuperare a energie cinetice) amplasată în spate și cele două motoare electrice față, dezvoltate de Ferrari la Maranello, adaugă încă 300 CP, pentru un total de 1200 CP. Performanțele sunt ca atare: de la 0 la 100 km/h în doar 2,15 secunde și de la 0 la 200 km/h, în 5,75 secunde.
Arhitectura de propulsie este direct inspirată de mașinile din Campionatul Mondial de Anduranță (WEC), în special de 499P, victorioasă la Le Mans. La fel ca în Formula 1 și WEC, hibridizarea joacă un rol esențial nu numai pentru creșterea puterii disponibile, ci și pentru a garanta o reacție instantanee la turații mici, datorită utilizării tehnologiei e-turbo. Turbo-ul electric este o inovație majoră pentru Ferrari, făcând posibilă umplerea celebrelor „goluri” de accelerație ale motoarelor turbo clasice. Tracțiunea este integrală, iar transmisia este automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte.
Hibridizarea permite, de asemenea, o distribuție optimă a greutății datorită unui acumulator găzduit în partea de jos din compartimentul motor, coborând astfel centrul de greutate și îmbunătățind dinamica.
Designul lui F80 este deopotrivă spectaculos și eficient. Ferrari și-a folosit cunoștințele de aerodinamică acumulate în Formula 1 și în cursele de anduranță pentru a crea o mașină care generează 1000 kg de forță aerodinamică la 250 km/h. Acest lucru este posibil printr-o serie de inovații care depășesc așteptările când este vorba de o mașină ”de stradă”.
În față, un difuzor, clapetele și spoilerul lucrează împreună pentru a direcționa fluxul de aer pentru a maximiza aderența. Celebrul S-Duct, văzut deja pe modelele anterioare, este îmbunătățit aici pentru a canaliza aerul cu și mai multă precizie. Această atenție la fiecare detaliu a făcut posibilă generarea a 460 kg de forță aerodinamică numai pe față.
La spate, spoilerul activ este la fel de proeminent, ajustând automat unghiul în funcție de condițiile de condus. Acest spoiler, în configurația High Downforce, este capabil să genereze peste 180 kg de forță aerodinamică, îmbunătățind considerabil manevrabilitatea în curbe. În schimb, configurația Low Drag reduce rezistența pentru a maximiza viteza în linie dreaptă.
Suspensia activă completează întregul ansamblu aerodinamic, menținând o înălțime de rulare ideală, astfel încât mașina să fie întotdeauna în zona optimă de performanță. Cu alte cuvinte, F80 se adaptează în timp real la drum pentru a oferi cele mai bune performanțe posibile, indiferent de condiții.
Din punct de vedere estetic, F80 rupe convențiile, în timp ce aduce un omagiu clasicelor Ferrari. Conceput de Flavio Manzoni și echipa sa, designul mașinii este puternic inspirat din aeronautică și de monoposturile de Formula 1. Fața plonjată, proporțiile musculare și liniile ascuțite îi conferă un aspect futurist, în paralel cu evocarea modelelor legendare, precum F40.
Privită din profil, caroseria din fibră de carbon este o adevărată operă de artă, cu volume sculptate pentru optimizarea fluxului de aer. În spate, designul este pe cât de funcțional, pe atât de impresionant. Spoilerul activ, atunci când este deschis, întărește și mai mult caracterul agresiv al mașinii, în timp ce stopurile amintesc subtil de trecut, indicând viitoarea direcție de design de la Ferrari.
În interior, influența curselor este omniprezentă. Totul este centrat pe șofer, de la comenzi până la tabloul de bord. Scaunele tip scoică sunt și ele inspirate de F1, iar volanul reproiectat este mai compact decât cele ale modelelor anterioare, oferind o aderență mai bună și o vizibilitate îmbunătățită.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!