Statisticile publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), după primele zece luni din 2024, arată o dominație constantă a liderului tradițional, Grupul Volkswagen. În paralel, rivalul japonez Toyota își continuă, încet dar sigur, ascensiunea pe piața europeană.
Succesul Toyota se datorează modelelor sale citadine și compacte, dotate cu tehnologie hibridă clasică. Toyota Yaris Cross, de pildă, este un mare succes pentru producătorul japonez în Europa.
Aparent lentă, ascensiunea Toyota este constantă. Gigantul nipon a depășit toate mărcile importante de pe piața europeană, cu excepția Volkswagen. Dacă ar fi să privim în trecut, ar trebuit să coborâm până pe locul al nouălea în clasamentul pe grupuri auto de pe piața europeană în 2010, de pildă, pentru a găsi Toyota.
La acea vreme, liderul industriei auto globale era în spatele brandurilor europene premium, precum Daimler și BMW, a coloșilor americani Ford și General Motors și a marilor grupuri europene Renault, PSA și Volkswagen. Dar lucrurile s-au schimbat foarte mult de atunci, iar Toyota este acum una dintre forțele majore de pe piața auto europeană.
Creșterea puternică din ultimii ani se datorează în principal modelelor hibrid, care atrag clienții europeni. În primele 10 luni ale anului 2024, marca Toyota a vândut pe Vechiul Continent mai multe mașini decât Peugeot, Renault, Skoda, Dacia, Opel, Citroën, Hyundai, Kia, Seat și cele trei mari mărci premium germane.
La nivel de grup, Toyota (împreună cu Lexus) se află pe locul patru pe piața europeană, după Volkswagen, Stellantis și Renault.
În creștere puternică (+15,3%) după primele 10 luni din 2024, Toyota este acum înaintea tuturor mărcilor europene de automobile, cu excepția Volkswagen. În ciuda dificultăților de tot felul cu care se confruntă mai nou, brandul german păstrează un avantaj consistent: 965.859 unități în primele zece luni ale anului 2024, comparativ cu 661.257 pentru japonezi.
”În octombrie 2024, înmatriculările de mașini noi din UE și-au inversat declinul, înregistrând o creștere modestă de 1,1%. Spania a condus trendul cu o creștere robustă de 7,2%, în timp ce Germania a revenit cu o creștere de 6% după trei luni de declin. Scăderi însemnate au fost înregistrate în Franța (-11,1%) și în Italia (-9,1%).
comunicat de presă ACEA
Într-o perioadă în care cotele de piață sunt pe trend descendent, iar concurența se intensifică odată debarcarea producătorilor chinezi, forma arătată de Toyota în Europa este impresionantă.
Sursa: ACEA
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!