Audi, în dificultate! Este primul producător premium german depășit de Tesla
18.01.2025
        
Distribuie acest articol!   

Luptându-se din greu pe piața vehiculelor electrice, unde are de înfruntat o concurență acerbă, vânzările acestui producător au scăzut cu 12% în 2024. Între timp, Tesla și-a consolidat poziția, cu 1,79 milioane de vehicule livrate.

Cine ar fi crezut așa ceva în urmă cu doar câțiva ani? Tesla, producătorul de… probleme din California, tocmai a detronat unul dintre pilonii istorici ai industriei auto premium germane!

Tesla atinge un reper istoric, depășind pentru prima dată un producător german binecunoscut publicului larg, cu vânzări anuale de ordinul milioanelor de unități. Cu 1,79 milioane de vehicule livrate în 2024, firma lui Elon Musk depășește Audi, care a contorizat anul trecut 1,67 milioane de unități ale sale.

Este un mic șoc pentru lumea confortabilă a automobilelor premium de ultimă generație! Audi se confruntă cu mari dificultăți, venite din parte a concurenței chineze și europene, în special în segmentul modelelor electrice. Reducerea bonusurilor ecologice în Europa și cererea în scădere din China complică situația Audi, plănuiește o revizuire a gamei sale și speră să salveze situația pe moment prin intermediul hibrizilor plug-in.

Model Y, arma letală de la Tesla, continuă să fie un succes la scară globală. Acest SUV primește anul acesta un facelift și continuă să erodeze vânzările constructorului german, în special în segmentul SUV-urilor electrice, unde Q8 e-tronnu prea convinge.

Situația Audi este extrem de complicată tocmai pe cea mai importantă piață din lume, în China, unde cererea pentru modele premium este relativ modestă, iar producătorii locali au creșteri foarte bune. Aceștia, în frunte cu BYD, acaparează tot mai mult din cotele de piață ale mărcilor consacrate, oferind modele din ce în ce mai atractive, cu tehnologie de ultimă generație.

Audi nu stă cu mâinile în brațe și pregătește o ofensivă majoră de produse pentru 2025. Sunt planificate un facelift pentru A7 și o reproiectare a SUV-ului compact Q3. CEO-ul Gernot Döllner pariază și pe hibrizii plug-in, o tehnologie care ar putea atrage clienții care încă mai ezită în privința trecerii la propulsia 100% electrică.

Dar provocările sunt dificile. Scăderea cu 8% a vânzărilor de modele electrice, care au ajuns la 164.000 de unități, este deosebit de îngrijorătoare. Această contraperformanță împinge constructorul din Ingolstadt la decizii drastice, precum închiderea fabricii de la Bruxelles, unde este asamblat Q8 e-tron.

Reducerea ajutorului pentru achiziționarea de vehicule electrice pe mai multe europene nu face decât să complice situația. Această situație, de altfel, afectează întreg Grupul Volkswagen, forțându-l să își revizuiască producția în jos. Ceilalți mari jucători germani de pe segmentul premiu, Mercedes-Benz și BMW, nu sunt ni ei departe și își văd deja afectat profitul.

Audi suferă în special pe piețele sale istorice: Germania, America de Nord și China au înregistrat toate scăderi semnificative. O situație care contrastează cu cea de la Tesla, care, în ciuda primei scăderi a livrărilor în mai bine de un deceniu, reușește să se mențină lider pe piața vehiculelor electrice, cu puțin în fața producătorului chinez BYD.

Viitorul ne va arâta dacă strategia de diversificare a gamei Audi, care mizează enorm pe hibrizi, îi va permite să recăștige terenul pierdut Un lucru este cert: lupta în segmentul premium nu a fost niciodată atât de intensă, iar revoluția electrică schimbă complet regulile jocului.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!