
Toyota pare singurul constructor care își continuă în mod constant și consecvent cercetările și activitatea de dezvoltare în privința tehnologiei bazate pe pile de combustie (fuel cell). Recent, constructorul nipon a prezentat a treia generație a propriei tehnologii, care, de data aceasta, va putea fi aplicată atât la automobile, cât și la camioane, ambarcațiuni și diferite vehicule utilitare.
Noua generație de pile de combustie Toyota promite să fie mai eficientă, mai durabilă și mai compactă.
Noutatea dezvăluită de Toyota readuce în actualitate întrebarea legată de viitorul hidrogenului în industria auto. După ultimele evoluții, în care majoritatea proiectelor de acest gen și-au reconsiderat în sens negativ ambițiile, răspunsul pare să fie unul negativ.
Și totuși, se pare că Toyota nu și-a spus încă ultimul cuvânt în această privință. La H2 & FC Expo, un eveniment desfășurat cu ceva vreme în urmă, la Tokyo, gigantul japonez a prezentat cea de-a treia generație a pilei sale de combustie. Reamintim, prima versiune a fost lansată în 2015, sub capota sedanului Mirai (FCEV), iar cea de-a doua a debutat în 2020, într-o variantă îmbunătățită.
Mirai s-a vândut în aproximativ 28.000 de unități în peste 30 de țări și teritorii. În plus, din 2019, Toyota a început să livreze sisteme fuel cell pentru autobuze, căi ferate și generatoare staționare de energie, furnizând peste 2.700 de unități pentru peste 100 de clienți la nivel global.
Cea de-a treia versiune este de două ori mai durabilă decât cea anterioară și cu 20% mai eficientă în privința consumului de combustibil, permițând astfel o autonomie mai mare cu aceeași cantitate de hidrogen. De asemenea, este mai compactă și mai ușoară.
Noua pilă de combustie Toyota nu mai este gândită doar ca un sistem de propulsie auto. Tehnologia poate fi utilizată acum și în alte domenii, precum transportul de marfă, la utilaje din construcții și chiar pe ambarcațiuni. Lansarea comercială este programată în 2026, pe cele mai importante piețe globale.
Toyota consideră hidrogenul ca un combustibil important în căutarea neutralității carbonului și afirmă despre noul său sistem că are o durabilitate comparabilă cu cea a motoarelor convenționale diesel. În plus, vine cu o reducere semnificativă a costurilor în comparație cu versiunea anterioară.