
Toyota a dezvăluit zilele trecute a șasea generație a SUV-ului RAV4. Cu vânzări globale care au depășit 15 milioane de unități, începând din 1994, acest model emblematic va fi disponibil în Europa exclusiv în versiuni hibrid clasic și plug-in.
De-a lungul a cinci generații, Toyota RAV4 a cucerit milioane de clienți. Cea de-a șasea generație vine cu multe noutăți și un plus consistent de rafinament. RAV4 Hybrid are versiuni de putere între 183 și 191 CP, în timp ce hibridul plug-in are între 268 și 304 CP, cu o autonomie electrică de 100 km. Noul design și inovațiile tehnologice îi completează atractivitatea și performanțele.
Încrezător în tehnologia sa, noul RAV4 va fi disponibil și cu tracțiune integrală. La variantele hibrid „simple”, versiunea cu tracțiune pe două roți dezvoltă 183 CP, iar cea cu tracțiune integrală are o putere combinată de 191 CP.



În ceea ce privește versiunile PHEV, RAV4 este disponibil cu tracțiune pe două sau patru roți, cu puteri de 268, respectiv 304 CP. În această ultimă configurație, este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde. Dar mai presus de toate, datorită unei noi baterii litiu-ion de mare capacitate, de 22,7 kWh (cu 30% mai mare decât generația anterioară), SUV-ul este capabil să parcurgă până la 100 km în modul 100% electric.
Încărcătorul rapid de 50 KW DC integrat asigură reîncărcarea de la 10% la 80% în doar 30 de minute, în funcție de condiții. În ceea ce privește încărcarea lentă, datorită unui nou încărcător de curent alternativ de 11 kW (de două ori mai rapid decât cel de pe generația anterioară), noul RAV4 își poate reîncărca complet bateria în trei ore.
Această nouă generație a sistemului hibrid Toyota promite și o manevrabilitate rutieră mai bună. Bateria este acum amplasată sub podea, cu un centru de greutate mai jos și o mai bună rigiditate a caroseriei.
Noua generație are aceleași dimensiuni și linii principale ale stilului exterior. Luminile în forma literei C au fost rafinate, iar linia neagră care le unește a fost coborâtă în partea frontală. Scutul este mai puțin impunător, iar prizele de aer laterale au fost reproiectate.



Profilul are liniile mai drepte și mai incisive, în special pe aripa spate, unde curbura roții iese clar în evidență. Noul RAV4 are astfel un aspect mult mai rotunjit. Modelul are o aură statutară, lucru normal pentru un SUV de mari dimensiuni.
La fel ca în partea din față, și stopurile au fost rafinate. Acestea urmează modelul scutului, cu linii verticale subțiri. Comparativ cu generația anterioară, spatele a fost simplificat și aplatizat.
Per total, SUV-ul a trecut printr-o revizuire consistentă. În versiunea GR Sport are o grilă specifică, împodobită cu modelul hexagonal tipic Gazoo Racing, și jante negre din aliaj ușor, de 20 de inch, cu cinci spițe duble.
Și la interior RAV4 a beneficiat de o revizuire profundă, nu doar ca aspect. Noului ecran central de 12,9 inchi găzduiește cel mai recent sistem multimedia Toyota, integrat în noul sistem de operare al mărcii, Arene. Noua interfață afișează o pagină principală special concepută pentru Europa, cu comenzi rapide personalizabile. Ecranul este completat de un instrumentar digital de 12,3 inchi, amplasat în fața șoferului.
Bordul este bine căptușit, la fel ca panourile ușilor. Întregul ansamblu este armonios și bine organizat, cu un stil angular care definește totul, inclusiv centrul volanului.
Deocamdată Toyota nu a comunicat prețurile noului RAV4 pentru piața europeană.