
În loc să remodeleze SUV-ul compact de succes, Audi a ales să îl reînnoiască. Fără a fi ceva revoluționar, a treia generație Q3 vine cu îmbunătățiri multiple și beneficiază, în sfârșit, de sisteme de propulsie electrificate.
2025 este un an în forță pentru Audi, care vine cu facelift-uri, derivate electrice și noi generații, în total peste 15 noutăți majore. Constructorul german își va intensifica eforturile pe toate fronturile, pentru a uita de 2024, un an de tranziție, în care Audi a fost penalizat de gama îmbătrânită și o ofertă electrică încă limitată, ceea ce s-a tradus printr-o scădere a vânzărilor globale cu 12%.
Printre noutățile cu potențial important se numără și noua generație Q3, SUV-ul compact fiind printre primele trei cele mai bine vândute modele Audi din Europa, cu aproape 80.000 de unități.
Pentru a stopa cât mai rapid scăderea vânzărilor, Audi a ales să treacă direct la o nouă generație, în locul unui facelift. Reînnoirea, programată inițial pentru 2026, a fost, iată, devansată, pentru a se alinia mai bine la cererea și impozitarea europeană, odată cu introducerea sistemelor de propulsie hibrid.
Pentru platforma tehnică și sistemele de propulsie, Audi a beneficiat de sinergia Grupului Volkswagen, împrumutând platforma MQB EVO, comună cu Volkswagen Tiguan și Cupra Terramar, cele trei modele fiind, de altfel, fabricate în aceeași locație din Ungaria, la uzina din Györ.

La prima vedere, a treia generație păstrează un stil conservator. Principalele modificări exterioare vizează grila Singleframe și farurile mai aerodinamice. Partea spate, cu hayonul sculptural, primește, de asemenea, grupuri optice noi, completate de o linie LED orizontală și logo iluminat, disponibile opțional.
Dimensiunile rămân neschimbate (4,50 m lungime) și poziționează Q3 aproape de liderul BMW X1. Versiunea de echipare S-Line este cea mai sportivă, dar excentricitatea este și de această dată lăsată pe seama versiunii coupe, Q3 Sportback, care reprezintă majoritatea vânzărilor pentru acest model. Cel mai probabil, a doua generație Sportback își va face apariția până la sfârșitul verii.
Cele mai multe schimbări se regăsesc la interior, unde totul a fost reproiectat, iar tabloul de bord digital și ecranul central de 13 inch (standard) sunt grupate pentru a forma „scena digitală” panoramică, la fel ca la Q6. Ambianța din interior are de câștigat de pe urma designului îmbunătățit, cu o iluminarea ambientală deosebită și materialele de înaltă calitate.
Sistemul de infotainment utilizează cea mai recentă versiune Android Automotive, un sistem de operare puternic care încorporează o multitudine de funcții și servicii conectate, inclusiv YouTube nativ, Spotify și un asistent îmbunătățit prin inteligență artificială. La fel ca la cel mai recent Tiguan, controlul cutiei de viteze a fost mutat la volan, iar comenzile pentru semnalizatoare și viteza ștergătoarelor au un design nou, sub forma unui cadran.

În aceste condiții, spațiul de depozitare de la baza consolei centrale s-a îmbunătățit și dispune de două suporturi pentru pahare și un compartiment pentru smartphone cu încărcare inductivă și două porturi USB-C. Audi a îmbunătățit calitatea percepută a modelului său cu furniruri din lemn, tapițerii și materiale plastice de înaltă calitate, toate fabricate din materiale reciclate.
Noul Q3 oferă un spațiu generos pentru două persoane de dimensiuni medii pe scaunele din spate, cu o bancheta glisantă și spătare rabatabile. În schimb portbagajul (488 litri) este puțin mai mic decât cel al generației anterioare (din cauza bateriei necesare pentru propulsia hibrid), dar cu toate acestea rămâne suficient pentru o familie mică.
La lansare, Q3 va oferi trei opțiuni de motorizare și doar tracțiune pe două roți. Deloc surprinzător, producătorul german folosește aceleași motoare ca la Volkswagen Tiguan, începând cu cel mild hybrid de 1,5 litri și 48V, cu 4 cilindri, de bază, care produce 150 CP. Împreună cu o transmisie automată cu 7 trepte, acest TFSi 150 beneficiază de dezactivarea cilindrilor, ceea ce economisește combustibil atunci când puterea este scăzută.
Gama este completatăde modelul 2.0 TDI de 150 CP, dar există și o versiune 2.0 TDI de 193 CP cu tracțiune integrală, care cel mai probabil va fi lansată în 2026, în funcție de condițiile fiscale. Va fi atunci singura versiune Quattro.

Oferta de motoare este completată de un sistem de propulsie hibrid plug-in de 272 CP și 400 Nm. Bateria de 25,7 kWh crește autonomia complet electrică la 120 km (WLTP) și permite încărcare rapidă în curent continuu (DC) de până la 50 kW. Este un avantaj pentru navete, dar ajută și la evitarea dublei penalizări de mediu (greutate și CO2).
Audi anunță și câteva îmbunătățiri ale șasiului, odată cu sosirea unei noi suspensii controlate (opțională). Aceasta reacționează continuu la caracteristicile drumului și la situația de condus, ținând cont de direcție, frânare și accelerație. Suspensia, asigurată de amortizoare cu dublă supapă (precum cele de la BMW), este calculată și reglată roată cu roată, permițând o mai bună percepție a diferenței dintre modurile confort și sport.
Audi a anunțat câteva îmbunătățiri ale șasiului odată cu sosirea unei noi suspensii active, care reacționează continuu la caracteristicile drumului și la situația de condus.