Schimbare la vârful BMW, într-un moment crucial pentru constructorul bavarez
11.12.2025
        
Distribuie acest articol!   

Din 2026, Milan Nedeljković îl va înlocui pe Oliver Zipse în funcția de CEO și președinte al companiei BMW. Noul „numărul unu” al bavarezilor va avea un mandat până în 2031, iar numirea sa se face în zorii unor schimbări majore pentru producătorul auto german.

Consiliul de supraveghere al BMW tocmai a confirmat oficial ceea ce devenise un secret deschis: Milan Nedeljković, în vârstă de 56 de ani, îl va succeda pe Oliver Zipse în funcția de șef al grupului bavarez. Această decizie este în conformitate cu tradiția companiei, chiar dacă BMW a demonstrat o oarecare flexibilitate.

Născut în Serbia, Nedeljković a studiat ingineria mecanică în Germania și la celebrul Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT). În cadrul BMW a parcurs toate etapele de dezvoltare profesională, de la cea de stagiar până la numirea în Consiliul de Administrație, în 2019.

În mod normal, limita de vârstă pentru a face parte din Consiliul de Administrație este de 60 de ani. Producătorul auto îi acordase deja lui Oliver Zipse o prelungire a mandatului, deși acesta a împlinit 60 de ani anul trecut. În cele din urmă el se va retrage la 62 de ani, după șapte ani la conducere.

În mod ironic, succesorul său beneficiază și el de un tratament preferențial: la 56 de ani în prezent, Milan Nedeljković va avea aproximativ aceeași vârstă cu Oliver Zipse când contractul său va expira, în 2031.

Fostul șef de producție moștenește o sarcină monumentală, dar una evident orchestrată perfect de predecesorul său. Este o misiune delicată pentru Milan Nedeljković, care va trebui să se confrunte cu reglementările europene din ce în ce mai stricte și cu o concurență chineză de-a dreptul formidabilă. Din fericire, Oliver Zipse îi înmânează cheile unei companii bine conduse: BMW are o poziție confortabilă în fața rivalilor Mercedes-Benz și Audi, în duelul vânzărilor din segmentul premium.

Momentul acestei numiri nu este o coincidență. BMW este într-o adevărată frenezie a lansărilor, cu nu mai puțin de 40 de modele (noi generații și versiuni facelift) planificate până la sfârșitul anului 2027. Balul a început deja cu iX3, iar anul viitor programul va fi deosebit de aglomerat.

Seria 3, ajunsă la a opta generație, își va face debutul alături de sedanul electric i3, în timp ce 2026 va marca sosirea unui X5 de a cincea generație, disponibil pentru prima dată ca vehicul complet electric. O variantă alimentată cu hidrogen, dezvoltată în parteneriat cu Toyota, va completa gama, dar nu înainte de 2028.

Seria 7 facelift își va face debutul în 2026, un an care ar putea marca și revenirea modelului X4, de data aceasta exclusiv în forma electrică a modelului iX4. Și să nu uităm de Alpina, achiziționată în 2022, care își va recâștiga prestigiul cu noi versiuni ale Seriei 7 și X7.

Cele mai persistente zvonuri sugerează sosirea a încă trei modele noi înainte de sfârșitul deceniului: un SUV robust care să concureze cu Mercedes-Benz Clasa G și Land Rover Defender, precum și două modele electrice urbane, numite i1 și i2. Acestea ar consolida ofensiva electrică, care ar putea include și iX6, iX7 și chiar un i3 Touring.

Distribuie acest articol!