Moldova Classic Rally 2018, in Bucovina
28.07.2018
        
Distribuie acest articol!   

Asa cum v-ati dat seama, acest gen de raliuri, in afara competitiei propriu zise, ofera posibilitatea cunoasterii de noi zone pitoresti din tara. Avand dotarea minima necesara, putina experienta si Bucovina fiind pe lista obiectivelor turistice pe care vroiam sa le revedem, n-am stat mult pe ganduri si… ne-am inscris la Moldova Classic Rally, a treia etapa a campionatului in curs.

Am parcurs joi, 7 iunie 2018, lejer, drumul pana in orasul startului, Falticeni, parcurgand traseul nu pe ruta cea mai scurta, pentru a mai bifa si alte locuri mai putin cunoscute (Miercurea Ciuc, Toplita, Borsec). Spre seara au sosit si alte echipaje, venite mai de departe. Din discutii ne-am dat seama ca suntem incepatori de-a binelea, dar obiectivul nostru era sa invatam sa mergem fara greseala dupa road book si… sa vedem cat mai multe.

Inaintea startului din Falticeni

Vineri la ora 10,00, cele 34 echipaje au trecut, din minut in minut, pe sub poarta de start instalata de unul dintre sponsorii raliului, Motul. Cu cateva minute inainte de ora plecarii am primit road book-ul si foaia de parcurs, care avea sa fie plina de surprize. Dupa numai 8 minute de rulare, intram in primul Test de Regularitate (TR); dar nu vedeam baliza, nici arbitrul – nedumerire totala. La sfarsitul Testului de Regularitate am inteles, de la alte echipaje, ca era o proba cu pre-timing start, adica locul si momentul inceperii erau trecute, bine merci, in foaia de parcurs si fara arbitru la start… trebuiau doar gasite si respectate. Nestiind si bajbaind, am acumulat 150 puncte penalizare, dar am mai invatat ceva.

Motul ne-a urat drum bun! Foto: NewsFalticeni.ro

Au urmat inca trei TR, din care unu englezesc (se da distanta si viteza medie) si doua italiene (primim distanta si timpul in care trebuie parcursa). Dupa 60 km si 90 minute, am ajuns la primul control orar (CO), la Suceava. In program a urmat vizitarea Cetatii de Scaun si a Muzeului Satului, precum si masa de pranz. Si cum scaunul desi liber, nu ne-a tentat, ne-am prezentat la start pentru a doua etapa in care ne asteptau 134 km de parcurs in 210 minute, cu 6 TR, din care 4 cu pre-timing start. Nu parea a fi prea greu, dar mergand pe colinele bucovinene, pe drumuri judetene destul de degajate, intalnind una, apoi doua dar si a treia masina de concurs care veneau din sens opus, am inceput sa ne facem probleme. Mersesem corect, sigur, dar nici nu ne venea sa credem ca ceilalti, si nu doar unul, ar fi gresit traseul! Mi-am adus aminte de sfaturile lui Petre Vezeanu, parintele navigatiei (ralistice) de la noi, care spunea ca nu trebuie sa te orientezi dupa altii, pentru ca si ei pot gresi. In acest caz nu gresise nimeni, in asa fel au fost concepute road book-urile incat fiecare am parcurs aceeasi distanta, in acelasi timp, dar pe o portiune in sensuri inverse (precum circuitul in Trofeul Campionilor). Pentru aceasta “incurcatura”, felicitari organizatorului Radu Gorea!

Inaintea startului din Sucevita

Trecand prin Solca, am avut surpriza sa primim o sticla de bere rece, tentanta, din partea producatorului local. Surpriza a continuat cand, dupa putin timp, un colonel de militie (cam tinerel insa) mi-a dat spre incercare etilotestul, in timp ce copilotul trebuia sa stampileze foaia de parcurs (un fel de control de trecere fara arbitru).

Spre seara am incheiat ziua la Sucevita, intr-un decor ideal pentru o vacanta, dar nu era cazul, n-am venit pentru vacanta! Cina, prilej de noi legaturi si discutii despre copilotaj si nu numai.

Ziua a doua, etapa 1 ne-a purtat pana la Radauti, trecand prin doua TR italiene pentru un total de 42 km si un timp total de 85 minute. Programul a prevazut o pauza la Horodnicu de Jos, unde am putut admira o colectie-muzeu de motociclete, de la Mobra, la cunoscutele Jawa sau IJ, Simson sau MZ, pana la puternicele Honda sau Harley Davidson, toate aflate intr-o stare tehnica impecabila.

Din nou start, la Sucevita

Dupa ce am expus masinile in parcarea din centrul Radautiului si am servit masa, am continuat pentru ultimii 111 km. Ne-au fost rezervate 180 minute, lejer, dar de ce cei cu experienta si cu pretentii la victorie, calculau si iar calculau, singuri sau in echipa? Aveam sa aflam… dupa finish!

Calcule si… iar calcule

Aceasta ultima etapa se desfasura prin 7 TR, dar ultimile 3 erau… altfel! Pre timing start pentru toate 3, in acelasi loc si la aceeasi ora, dar prima cu 40 km/h avea lungimea de 6,2 km, se continua cu a doua cu 37 km/h pentru inca 8,8 km si se incheia la 20 km de la start cu a treia, cu 34 km/h. Daca ati inteles cum se desfasoara, va invit sa calculati si dumneavoastra! Dupa ce ca a fost atat de complicat, pentru incepatori, mai ales, tehnica (tableta) n-a mai vrut sa mai munceasca sau bricheta n-a mai vrut sa o alimenteze cu curent, iar copilotul a trebuit sa calculeze totul, sa corecteze eroarea odometrului…

Cand tehnica te abandoneaza, recurgi la aritmetica

Totul e bine cind se termina cu bine, ceea ce am spus si noi, odata ajunsi la Sucevita. A urmat cina festiva, completata in mod deosebit de placut cu un recital Sofia Vicoveanca, apoi premierea, desigur. Au fost diplome si cupe pentru toata lumea, emotii numai pentru unii.

Premiere cu joc si voie buna

Obiectivul nostru a fost atins: am mers bine dupa road book, mai putin in TR-urile surpriza, am revazut frumoasa Bucovina, ne-am leganat (duminica dimineata) cu mocanita la Moldovita, am vizitat si manastirea cu acelasi nume, ne-am reintors pe alt traseu… concluziile sunt clare.

Pe curand,
#26 Ovidiu Serban si David Lucia

Distribuie acest articol!