Mercedes W18, un motor rămas doar pe hârtie
22.09.2020
        
Distribuie acest articol!   

În ultima decadă a secolului trecut, constructorul german Mercedes-Benz a luat în calcul dezvoltarea unui motor cu o arhitectură impresionantă: W18 de 8,0 litri! Acesta ar fi trebuit să intre în dotarea navei amiral Clasa S. În cele din urmă, proiectul nu s-a materializat.

Istoria, dezvăluită recent de publicația germană Auto Bild, pare de-a dreptul delirantă în contextul actual, în care cuvântul de ordine în materie de propulsii termice este downsizing. În anii 90 însă, Mercedes a luat foarte în serios ideea de a dezvolta o motorizare W18 de 8,0 litri, pentru limuzina Clasa S, ca o variantă radicală a generației W140 (foto). Cunoscut sub numele de cod „M16”, acest motor nu a depășit niciodată stadiul de proiect.

Pentru a putea instala un astfel de „monstru” sub capotă, Mercedes își imagina un W cu trei blocuri de șase cilindri fiecare, reunite sub un unghi de 75,5 grade. Acesta ar fi avut avantajul de a prelua elemente de la alte motoare cu șase cilindri de la vremea respectivă.

Varianta de intrare în gamă ar fi trebuit să fie 800 SEL, cu o putere de 497 CP și un cuplu de 750 Nm, iar cea de-a doua urma să dezvolte 690 CP și 800 Nm. În cele din urmă, conducerea de atunci de la Mercedes nu au mai validat ideea, preferând un V12 de 6,0 litri.

Distribuie acest articol!