Care este, de fapt, semnificația logo-ului BMW
11.11.2021
        
Distribuie acest articol!   

Puțini știu că, înainte de a ajunge un nume arhicunoscut în industria auto, BMW a produs motoare de avioane și apoi motociclete. Logo-ul are legătură, bineînțeles, cu perioada de pionierat a companiei.

„Mulți oameni cred că logo-ul BMW reprezintă o elice de avion stilizată. Adevărul este, totuși, altul”, spune Fred Jakobs, de la BMW Group Classic.

Totul a început în 1916, când doi pionieri ai aviației germane, Karl Rapp și Gustav Otto, au decis să creeze BFW, iar după un an compania și-a schimbat numele în BMW (Bayerische Motoren Werke). „Fabrica de Motoare din Bavaria” și-a început apoi activitatea în capitala Bavariei, la München, în 1917.

În 1918, sigla a apărut pentru prima dată pe coperta unui document oficial. În calitate de producător de motoare de aeronave, mai ales pe perioada Primului Război Mondial, compania punea la dispoziția piloților un manual profesional, prin intermediul Bayern FlugMotor.

Abia în 1923 logo-ul apare pe un vehicul terestru: o motocicletă R32. De reținut că producătorul de motociclete BMW Motorrad există și astăzi. Abia apoi logo-ul ajuns pe toate automobilele BMW, de la 3/15 CP din 1927, până la noile i4 și iX din zilele noastre. De aproape 100 de ani, așadar, culorile alb și albastru stau cu mândrie pe capotele automobilelor germane produse în Bavaria.

Acesta este un „răspuns logic” în imaginația colectivă, iar BMW nu a contrazis niciodată aceste informații. Neînțelegerea vine însă de la o reclamă publicată în 1929, în care apare un avion la care elicea era înlocuită cu logo-ul BMW, dând impresia de rotire. În plină criză bursieră, scopul a fost, la vremea respectivă, de promovare a eficienței noilor motoare, dezvoltate în comun cu compania americană Pratt & Whitney.

Chiar și mai apoi, constructorul din München a continuat să își promoveze ingineria aeronautică cu acest logo. În 1942, o nouă reclamă folosea logo-ul în locul rotorului unui avion de luptă, ceea ce, cu siguranță, a alimentat ideea logo-ului BMW ca elice de avion. Chiar și comunicarea oficială de la acea vreme a mers în această direcție, confirmând această explicație.

Deci care este, de fapt, semnificația logo-ului BMW? Răspunsul este foarte simplu: culorile albastru și alb, într-un model „șah”, reprezintă pur și simplu steagul Bavariei, landul de origine al constructorului. Doar că aceste culori sunt inversate când sigla este „citită” în sensul acelor de ceasornic (un detaliu relativ, n.r.), deoarece legea interzicea folosirea însemnelor naționale la logo-uri.

Distribuie acest articol!