Originea siglei și culorilor Ferrari
02.04.2022
        
Distribuie acest articol!   

Acesta este cel mai des întâlnit brand auto, sub bradul de Crăciun. În miniatură, bineînțeles! Este marca preferată nu doar de copii, pentru că Ferrari îi face să viseze atât pe cei mici, cât și pe cei mari.

Deși toată lumea face legătura dintre căluțul cabrat, culoarea roșie și Ferrari, puțini sunt cei care cunosc originile acestei asocieri. Povestea este lungă și, bineînțeles, face trimiteri la diverse tradiții.

Totul a pornit din motorsport, în perioada de pionierat. În epoca respectivă, regulamentul era simplu și exista un cod de culori, pentru a distinge naționalitatea. Astfel, mașinile franceze erau albastre, cele engleze erau verzi, iar cele italiene, roșii. Culori care au devenit tradiționale – să ne gândim doar la albastrul de la Alpine, verdele Bentley sau roșul de la Alfa Romeo și Ferrari!

Legătura cu roșul se datorează, așadar, competițiilor. Enzo Ferrari a fost pilot la Alfa Romeo, înainte de a fonda Scuderia Ferrari, în 1929. Iar primul automobil Ferrari conceput pentru deplasarea pe drumurile publice a fost prezentat în această culoare, care s-a întipărit bine în imaginarul colectiv.

Culoarea oficială Ferrari trebuia să fie însă galbenul. De altfel se și regăsește pe fundalul de la logo și reprezintă alegerea personală a lui Enzo Ferrari, pentru că este culoarea orașului Modena.

Pe acest fond galben se află celebrul căluț cabrat negru,  creat în spiritul Enzo. În 1923, fondatorul Ferrari a fost abordat de mama unui as al aviației italiene, Francesco Baracca, mort în luptele din 1918. Pilotul avea pictat pe avionul său un căluț cabrat negru, în onoarea regimentului de cavalerie unde și-a început cariera militară.

Mama defunctului i-a cerut lui Enzo Ferrari să pună căluțul cabrat pe mașinile de curse (Alfa, la vremea respectivă), pentru a-i aduce noroc. Putem spune că i-a purtat noroc!

Distribuie acest articol!