Cea mai rapidă decapotabilă din lume: Bugatti W16 Mistral
23.08.2022
        
Distribuie acest articol!   

Sfârșitul motorului termic aduce cu el, evident, finalul de carieră și pentru celebrul propulsor W16 quad-turbo de 8 litri, lansat de Bugatti în 2005, pe Veyron. Final care vine cu stabilirea unui nou record.

Alături de Bolide, care este un model rezervat exclusiv rulării pe circuit, W16 Mistral este ultimul Bugatti dotat cu acest motor impresionant, care va dispărea definitiv din gamă, urmând să fie înlocuit cu un propulsor hibrid.

Mistral va fi produs într-o serie limitată la doar 99 de exemplare, toate deja vândute. Cei care au comandat acest roadster omologat pentru circulația pe drumurile publice, echipat cu cel mai mare motor termic din lume, vor trebui să scoată din cont o sumă pe măsură: cinci milioane de euro fără taxe. Livrarea: în 2024!

Interesant este faptul că în 2016, la premiera Chiron de la Geneva, cei de la Bugatti erau categorici în privința unei eventuale variante de caroserie deschisă, argumentând că structura monococă de carbon nu era proiectată pentru așa ceva.

Șase ani mai târziu, iată că producătorul alsacian dezvăluie o versiune fără pavilion. Noul W16 Mistral face o trimitere subtilă la seducătorul Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid din 1934, în timp ce numele evocă un celebru vânt regional din Franța.

Designul exterior este puțin inspirat de Centodieci (profil) dar și de Divo (grupurile optice) și Bolide (spatele).

Cu un W16 quad-turbo de 8,0 litri a cărui putere a crescut în acest caz la 1.600 CP – ca la Chiron Super Sport și Centodieci – probabil că nu va avea probleme să bată acest record. Bugatti anunță și o viteză maximă de 420 km/h pentru W16 Mistral iar comunicatul oficial precizează că își propune să devină „cel mai rapid roadster din lume”.

Din cauza pavilionului detașabil, a fost necesară regândirea totală a structurii caroseriei, acea monococă din fibră de carbon de la Chiron, despre care vorbeam mai sus. Pentru că, evident, transformarea tavanului într-o piesă detașabilă nu se rezolvă printr-o simplă ”tăiere”!

Distribuie acest articol!