Detaliile fabuloase care pigmentează istoria Lamborghini
27.10.2023
        
Distribuie acest articol!   

Un constructor extraordinar prin excelență, Lamborghini are o poveste complet atipică. Chiar din momentul apariției, acest producător de supersportive a avut parte de o istorie aparte.

Iată câteva detalii fascinante despre marca italiană care în prezent face parte din gigantul Volkswagen, pe care foarte puțini le cunosc.

Lamborghini a fost, înainte de toate, o marcă de tractoare. Imediat după război, Ferruccio Lamborghini a avut ideea de a se lansa în producția de utilaje agricole, folosind piese recuperate de la echipamente militare.

În 1948, el a fondat „Trattori Lamborghini” și, la mijlocul anilor 1950, au fost produse aproape 1.000 de tractoare pe an. Așa a făcut avere în doar zece ani, înainte de a se lansa, în 1963, primul model al mărcii, 350 GT.

Afacerea cu automobile a apărut din cauza problemelor nesfârșite la ambreiaj cu care se confrunta Ferrucio Lamborghini la automobilul său Ferrari. Când i-a reproșat problemele tehnice lui Enzo Ferrari, acesta i-a răspuns cu următoarea frază: „Știi să conduci un tractor, dar nu vei ști niciodată să conduci un Ferrari”.

A fost o sentință usturătoare, în urmă căreia Ferrucio a decis să fondeze propriul brand de automobile, care avea să se bucure de imensul succes pe care îl cunoaștem și astăzi.

Majoritatea numelor de modele ale mărcii sunt inspirate din lumea taurilor de luptă. Celebrul Miura face referire la cel mai faimos crescător de tauri de luptă, Antonio Miura.

Printre renumitele nume găsim Islero, Jarama, Gallardo sau celebrul Diablo. Unul dintre cele mai noi nume, Aventador, vine de la un exemplar al crescătoriei Cuadri, cel mai bun taur al competiției din Zaragoza din 1993, cu care a luptat Emilio Muñoz.

Urus nu este primul SUV Lamborghini, cum poate mulți ar fi tentați să creadă, ci al doilea. Primul datează din 1986, impunătorul LM002, care aduce destul de mult cu un Hummer.

A fost destinat să devină un vehicul militar, dar nu a fost să fie. Cântărește 2,6 tone și ascunde sub capotă un impresionant V12 de aproape 450 CP.

Lamborghini a avut o perioadă indoneziană. În 1994, grupul MegaTech a achiziționat compania pentru 40 de milioane de dolari.

Peste doar trei ani, în 1997, celebrul constructor italian ajungea sub controlul Grupului Volkswagen. A urmat relansarea de succes, sub umbrela Audi.

Distribuie acest articol!