Rezultate slabe pentru Stellantis, în prima jumătate a anului 2024
29.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

La fel ca alte grupuri mari din industrie, Stellantis nu scapă de realitățile pieței, după prima jumătate a anului 2024. Cifrele sunt în scădere bruscă față de anii precedenți.

Profitul net a fost înjumătățit, cifra de afaceri a scăzut cu 14%, iar scăderea vânzărilor în Europa și America de Nord și deficitul de producție au avut un impact semnificativ asupra rezultatelor. Totuși, Stellantis se așteaptă la o revenire în a doua jumătate a anului 2024, datorită noilor modele și ajustărilor de preț.

Sunt vremuri proaste pentru producătorii de automobile, având în vedere rezultatele raportate după prima jumătate a anului 2024. Stellantis nu face excepție, cu profitul operațional curent în scădere. În ciuda acestor dificultăți, gigantul și-a menținut o marjă operațională de 10% din venituri, în scădere cu 4,4 puncte, dar tot mai mare decât majoritatea concurenților săi. Rezultatul se datorează reducerilor de costuri la componente, personal și logistică.

Scăderea bruscă a rezultatelor semestriale este atribuită în principal vânzărilor din Europa și America de Nord, unde cota de piață a scăzut. Stellantis s-a confruntat și cu „lipsuri temporare de producție” din cauza reînnoirii anumitor modele cheie, cum ar fi pick-up-ul Ram 1500 și Peugeot 3008.

CEO-ul Carlos Tavares a declarat că rezultatele din prima jumătate a anului 2024 nu au îndeplinit așteptările, din cauza unui mediu industrial dificil și a provocărilor operaționale. Au fost luate măsuri corective pentru a rezolva aceste probleme, în special în America de Nord, pentru a exploata pe deplin potențialul pe termen lung al companiei.

Conducerea Stellantis speră că impactul decalajelor din portofoliul său de produse a atins maximul și că măsurile implementate vor îmbunătăți rezultatele în America de Nord și Europa, oferind astfel oportunități de creștere pentru a doua jumătate a anului 2024 și anul 2025 (în mod tradițional, al doilea semestru este mai bun decât primul).

Stellantis menționează, de asemenea, că acum traversează „anul de tranziție înainte de o revenire puternică datorită noilor modele”. Grupul se confruntă, de asemenea, cu o concurență cu politici agresive de prețuri și intenționează să își revizuiască prețurile și promoțiile, în special în Statele Unite.

De asemenea, Stellantis mizează pe structurile sale „multi-energie” (aceleași modele disponibile în versiuni pe benzină, hibride sau electrice) pentru a se adapta la o electrificare a pieței mai lentă decât se aștepta.

Nu trebuie uitat și faptul că grupul relansează și mai multe mărci și adaptează gama altora la cerințele pieței. Astfel, Lancia tocmai a fost repusă pe orbită cu noul Ypsilon, care ar trebui să se vândă bine, în special în Italia, în timp ce Maserati are o nouă gamă cu modele termice și electrice. Totodată, la Fiat au ajuns noi produse, iar 500 revine cu propulsie hibrid, o soluție mai apropiată soluția clasică, pentru a face față pierderii de viteză din procesul de electrificare.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!