Bugatti EB112. Conceptul care a redefinit lumea limuzinelor de înaltă performanță
26.09.2024
        
Distribuie acest articol!   

Acest concept vizionar, dezvăluit la Salonul de la Geneva din 1993, a făcut mare vâlvă la momentul respectiv, deoarece a redefinit ideea de limuzină exclusivistă grație designului radical și tehnologiei inovatoare.

Totul s-a datorat geniului creativ al lui Giorgetto Giugiaro (Italdesign), care a introdus un nou segment, Grand Tourisme de ultra-lux. Astfel, bogata moștenire Bugatti se îmbina perfect cu performanța cu luxul.

Estetica fluidă, care se regăsea în filosofia Bugatti „forma urmărește performanța”, dezvăluia capacități aerodinamice remarcabile, care au prefigurat modelele iconice ce aveau să urmeze, Veyron și Chiron.

Sub superba caroserie din aluminiu, EB112 ascunde o structură monococă revoluționară, din fibră de carbon. A fost o minune tehnică nemaiîntâlnită până atunci la limuzine.

Pentru propulsie s-a folosit un formidabil V12 aspirat de 6,0 litri, cu 60 de supape, care generează 460 CP și 590 Nm de cuplu. Viteza maximă de 300 km/h și sprintul 0-100 km/h în doar 4,3 secunde, erau performanțe care de-a dreptul au ridiculizat concurența.

Sistemul sofisticat de tracțiune integrală, derivat din tehnologia avansată de la EB110, oferea performanțe și stabilitate de excepție în orice condiție. Amplasarea puternicului V12 între axe, într-o configurație frontală, montat la mijloc, a optimizat distribuirea greutății.

Premiera mondială a lui Bugatti EB112 a fost un spectacol în sine, atunci când și-a făcut intrarea la Salonul Auto de la Geneva. A dat o nouă direcție pentru sedanurile coupé de înaltă performanță, chiar dacă nu a ajuns în producție.

S-a speculat mult pe marginea acestui concept, așteptările multora pentru o versiune de producție fiind, evident, îndreptățite. N-a fost să fie, însă geniul lui Giorgetto Giugiaro s-a regăsit și dincolo de EB112, contribuind la renașterea lui Bugatti în 1998, prin alte concepte vizionare, EB118 și EB218.

Și așa cum spuneam la început, o parte din ADN-ul lui EB112 s-a transmis mai apoi la modelele Bugatti din următoarele decenii, legendarele Veyron și Chiron.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!