BMW Nazca M12 (1991). Capodopera uitată
30.09.2024
        
Distribuie acest articol!   

În martie 1991, o supersportivă BMW se număra printre marile atracții ale Salonului Auto de la Geneva. Nazca M12 a fost prima creație semnată de Fabrizio Giugiaro, fiul fondatorului Italdesign, care la 26 de ani debuta spectaculos ca designer auto.

Designul preia elemente de la conceptul Bugatti ID 90, prezentat cu un an mai devreme, precum și de la mașinile de Grupa C, care dețineau supremația la acea vreme în cursele de anduranță.

Indicativul M12 vine de la motorul de 5,0 litri, în 12 cilindri, de 300 CP, de pe BMW 750i și 850i. Legendarul V12 a fost amplasat central, într-o configurație longitudinală.

Cu lungimea de 4,37 metri, lată de 1,99 metri și înaltă de doar 1,10 metri, mașina avea o siluetă aparte și proporții spectaculoase. Coeficientul aerodinamic 0,26 a fost ceva unic la acea vreme.

Printre detaliile uluitoare ale acestui concept se numărau ușile, care, deși dispuneau de balamale convenționale, aveau geamurile care se ridicau în stilul ”aripi de pescăruș”. Mai mult, suprafața vitrată urca până la axul longitudinal, oferind celui de la volan și pasagerului o superbă vedere panoramică.

Mulți au văzut în BMW Nazca M12 un succesor demn al lui M1. Speculațiile au fost alimentate de alte două prototipuri, BMW Nazca C2 (Tokyo, 1992) și versiunea deschisă a acestuia, C2 Spider (1993). Însă BMW Nazca M12 nu a ajuns niciodată pe liniile de producție…

În mod nedrept, conceptul a căzut pradă uitării și doar o prezentare a celor de la BMW Group Classic a readus în prim-plan povestea din spatele acestei capodopere din istoria mai puțin cunoscută a creațiilor BMW.

Ca un element de culoare, merită menționat că, în urmă cu câțiva ani, unul din conceptele Nazca a fost scos la vânzare de către un dealer auto din Cehia. Vânzătorul cerea pe exemplarul respectiv 725.000 de euro.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!