Trei decenii de la lansarea modelului Felicia, primul produs de Škoda sub aripa Grupului Volkswagen
27.10.2024
        
Distribuie acest articol!   

Škoda Felicia a fost introdusă în octombrie 1994, ca succesor modern al modelului Favorit, un hatchback cu cinci uși. Șase luni mai târziu, a urmat varianta combi.

A fost primul model Škoda dezvoltat sub aripa Grupului Volkswagen, după ce gigantul german a preluat constructorul ceh, în 1991. Felicia a fost un model de succes, produs între 1994 și 2001 în peste 1,4 milioane de exemplare.

Producția noului model a început la uzina Vrchlabí, căreia i s-a alăturat mai apoi și fabrica istorică de la Mladá Boleslav. Felicia a beneficiat de tehnologie sa și componente Volkswagen, ceea ce a contribuit decisiv la remarcabilul succes comercial.

Felicia a venit cu un nou design, era cu 40 mm mai lungă și cu 15 mm mai lată decât Favorit, ceea ce a crescut și capacitatea portbagajului cu 21 de litri, până la un total de 272 de litri.

Motorul de bază era unul în patru cilindri pe benzină de 1.289 cmc, disponibil în două puteri (40 kW și 50 kW). În 1995, au fost introduse un motor mai puternic 1,6 MPI (55 kW) și un diesel 1,9 D cu aspirație naturală (47 kW). Pe lista dotărilor figurau echipamente moderne: ABS, până la patru airbag-uri, servodirecție, aer condiționat, computer de bord, scaune față încălzite și tapițerie din piele.

Din 1995, fabrica Kvasiny a început să producă versiuni utilitare, Pickup și Vanplus. În plus, pe baza Pickup-ului, au fost produse peste 4.000 de unități Škoda Felicia Fun, de agrement. În 1998, a fost introdus un facelift, aliniind exteriorul mașinii la noul limbaj de design Škoda de la acea vreme, inițiat cu Octavia, care a intrat în producție din 1996.

De-a lungul carierei sale, Škoda Felicia a fost oferită într-o varietate de versiuni și ediții speciale. În 1995, linia de top Laurin & Klement a fost inaugurată cu acest model. Când ultimul exemplar a ieșit de pe linia de producție, în iunie 2001, numărul total de unități Škoda Felicia produse ajunsese la 1.401.489.

Felicia și-a dovedit robustețea, durabilitatea și versatilitatea și în motorsport, concurând în Campionatul Mondial de Raliuri între 1995 și 1997. Versiunea Škoda Felicia Kit Car era propulsată de motoare de 1,3, 1,5 și mai târziu de 1,6 litri cu patru cilindri, acesta din urmă pus la punct de echipa Škoda Motorsport, pentru a furniza până la 174 CP.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!