Ceea ce pana mai ieri parea o utopie, a devenit subiect de discutii in presa de specialitate: o fuziune intre doi dintre gigantii industriei auto americane, General Motors si Chrysler, este foarte posibila. Presa de peste ocean insista asupra subiectului si sustine ca cele doua parti negociaza intens pe aceasta tema, iar fuziunea ar putea fi anuntata cat de curand.
In fata crizei, fuziunea ar fi o solutie viabila, pentru ca astfel s-ar controla 36% din piata americana si s-ar putea evita prabusirea celor doi giganti, confruntati cu mari dificultati in ultimii ani. Reversul il constituie riscul disponibilizarilor masive la Chrysler, presa vorbind de concedierea a peste jumatate din totalul de 66.000 de angajati.
Cazul americanilor nu este singurul exemplu de aliante contra naturii, in incercarea de a face fata crizei. In Germania, cooperarea eternilor rivali Mercedes-Benz si BMW era, pana mai ieri, de neconceput. Acum, insa, se vorbeste de tot mai mult de achizitii comune de subansamble, in incercarea de a salva costurile. Injectoare, radiatoare sau elemente ale instalatiilor de climatizare ar putea fi, in viitorul apropiat, subansamble comune pentru Mercedes-Benz si BMW, chiar daca, deocamdata, nu s-a anuntat nimic oficial in acest sens.
De asemenea, BMW incearca sa vanda motoarele sale diesel de ultima generatie producatorilor americani, care au un mare handicap in acest domeniu. Constructorul bavarez ia in calcul si o posibila cooperare cu italienii de la FIAT – Alfa Romeo, pentru dezvoltare tehnologica in comun, o decizie finala in acest sens urmand sa fie luata pana la finele anului 2008.