Viitoarea masina de Formula 1 a celor de la Toyota va fi prezentata doar pe internet, si nu in cadrul unei festivitati, asa cum s-a intamplat pana acum, inainte de fiecare start intr-un nou sezon. Decizia a fost luata din motive de economie. Cel mai mare constructor auto din lume a cheltuit miliarde de dolari in F1, de la debutul din 2002. Problemele provocate de scaderea vanzarilor, pe fondul crizei economice si financiare la nivel global, a determinat luarea acestei decizii, Formula 1 fiind, oricum, unul dintre cele mai costisitoare domenii ale sportului cu motor.
Toyota a anuntat ca imaginile cu noul sau monopost TF109 vor fi disponibile pe internet incepand din 15 ianuarie 2009. Evenimentul de prezentare, organizat la sediul echipei, de la Koln, Germania, la care an de an erau invitati ziaristi din intreaga lume si angajati ai constructorului nipon, nu va mai avea loc. Primele teste cu noua masina sunt programate pe 20 ianuarie, in sudul Portugaliei.