Volkswagen, ruinat de propriile modele electrice? Unele proiecte sunt abandonate
12.12.2025
        
Distribuie acest articol!   

Volkswagen trece printr-o perioadă cu turbulențe fără precedent. Între supraproducția de modele electrice neprofitabile și scăderea rezervelor de numerar, colosul german tocmai a înghețat dezvoltarea a două viitoare modele electrice.

Criza de la Volkswagen nu mai este un secret. De câțiva ani, producătorul a implementat numeroase măsuri de reducere a costurilor: reducerea salariilor directorilor executivi, eliminarea posturilor administrative și așa mai departe.

Dar, în mod clar, aceste ajustări nu sunt suficiente pentru a schimba lucrurile. Motivul? O ecuație pe cât de simplă, pe atât de îngrijorătoare, arată că Volkswagen cheltuiește acum mai mult decât câștigă.

În timp ce vânzările de vehicule electrice ale mărcii au crescut doar cu 1,5%, veniturile s-au prăbușit cu 40%. Și mai alarmant este faptul că modelele cu emisii zero, care reprezintă acum o cincime din vânzările totale, au dus la scăderea profiturilor cu aproape jumătate, reducând marjele la doar 4%. Acest dezechilibru reflectă o strategie de prioritizare a volumului cu orice preț, în detrimentul profitabilității.

Conform mai multor surse, rezervele de numerar sunt acum insuficiente pentru a finanța dezvoltarea de noi modele electrice, chiar dacă acestea au fost deja aprobate. Viitorul ID. Golf, menit să înlocuiască actualul ID.3, și ID. T-Roc sunt pur și simplu puse în așteptare pentru moment. Un oficial apropiat de această problemă a declarat că s-ar putea ca cele două modele pur și simplu să nu vadă niciodată lumina zilei sau, în cel mai bun caz, nu înainte de 2030.

Paradoxal, Volkswagen continuă să jongleze cu mai multe proiecte în paralel. A noua generație a modelului Golf este așteptată în 2027, cu un sistem de propulsie hibrid complet nou, care va fi testat pentru prima dată pe noul T-Roc, peste câteva luni. ID.3 se pregătește, de asemenea, să primească un facelift mai semnificativ decât actualizările anterioare, în timp ce alte modele cu combustie internă și electrice așteaptă reîmprospătările de la mijlocul ciclului de producție.

Dar aceste investiții colosale adâncesc și mai mult deficitul. Gama electrică actuală, compusă din cinci modele, se luptă să câștige teren: niciunul dintre ele nu atinge volumele de vânzări ale celor mai bine vândute modele termice ale mărcii. Volkswagen mizează acum pe două modele noi, programate pentru 2026: ID. Polo și versiunea SUV a acestuia, ID. Cross.

Volkswagen se confruntă acum cu o alegere dificilă, între menținerea volumelor de vânzări și revenirea la profitabilitate. Iar odată cu relaxarea recentă a reglementărilor europene privind vehiculele electrice, producătorul ar putea să își revizuiască complet strategia înainte de 2026.

Distribuie acest articol!