Noile monoposturi de Formula 1 vor avea un look considerabil diferit, comparativ cu cele din sezonul 2008, astfel ca prezentarile echipelor sunt asteptate cu mult interes de toata lumea. Noile masini pentru 2009 vor fi dezvaluite incepand de la mijlocul lunii ianuarie, primele echipe asteptate sa-si prezinte noile creatii urmand sa fie Toyota si Ferrari. Vor urma McLaren, Williams si Renault, cam in aceeasi perioada. Ultimele prezentari sunt asteptate undeva in februarie sau martie – Red Bull, Toro Rosso si Force India.
Masurile de reducere a costurilor se vor regasi in schimbarile de regulament prevazute pentru sezonul 2009. Astfel, fiecare echipa va avea dreptul sa foloseasca cel mult 20 de motoare intr-un sezon, cate 8 pentru fiecare pilot (cate unul la fiecare trei curse) si alte 4 pentru antrenamente. Motorarele vor avea turatia limitata la 18.000 rot/min. De remarcat ca in favoarea introducerii acestor prevederi regulamentare, care reduc cheltuielile cu motoarele la 50%, au votat toate echipele, situatie rar intalnita in F1. Au mai fost interzise testele private si se incearca introducerea unui nou format de desfasurare a calificarilor. Printre noutatile vehiculate pentru sezonul 2010 se numara introducerea standardizarii motoarelor, eliminarea realimentarilor si a preincalzirii pneurilor.
In alta ordine de idei, Ferrari a anuntat un parteneriat cu gigandul Tata, astfel ca anul viitor vom vedea, in premiera, logo-ul unei marci indiene inscriptionat pe monoposturile scuderiei. Colaborarea nu este tocmai o noutate, daca avem in vedere cooperarea existenta deja intre Tata si FIAT, grupul care detine Ferrari, in domeniul productiei de automobile din India.
Apropo de Ferrari, presa internationala abunda, in ultimele zile, cu informatii referitoare la acordul echipei italiene cu pilotul spaniol Fernando Alonso, pentru patru sezoane, incepand cu 2011. Actualii piloti Ferrari, Massa si Raikkonen, au contracte cu scuderia pentru inca doua sezoane, in vreme ce Alonso si-a prelugit contractul cu Renault pentru inca un sezon. Se speculeaza ca Alonso l-ar putea inlocui pe Raikkonen inca din 2010, avand in vedere evolutia mai slaba a finlandezului, din 2008.
Iata si o veste imbucuratoare pentru fanii Honda: miliardarul mexican Carlos Slim, ocupantul locului doi in topul celor mai bogati oameni de pe planeta, cu afaceri in telecomunicatiile din America de Sud, a rascumparat team-ul Honda, care astfel va fi totusi prezent in sezonul 2009 al Marelui Circ. Se pare ca locul lui Rubens Barrichello va fi luat de un alt Brazilian, Bruno Senna, numeni altul decat nepotul regretatului Ayrton Senna. Tranzactia a fost facuta pentru simbolica suma de… un dolar, insa Carlos Slim s-a angajat sa sustina financiar echipa in F1.