Motorul V10 de 5,2 litri si 525 CP la 8.000 rot/min (cuplu de 530 Nm la 6.500 rot/min), foarte apropiat de versiunea de curse, propulseaza bolidul Audi R8 de la 0 la 100 km/ora in doar 3,9 secunde! Puterea specifica este uluitoare: 100,9 CP pe litrul de cilindree. Practic, fiecare cal-putere trebuie sa propulseze doar 3,9 kilograme de masa, deoarece in versiunea cu transmisie manuala cu 6 trepte, Audi R8 V10 cantareste numai 1.620 kg. Motorul cantareste 258 kg, cu doar 31 kg mai mult decat versiunea V8.
In versiunea cu transmisie secventiala R tronic, atinge 200 km/ora in 8,1 secunde. Nici atunci puterea sa de propulsie nu scade semnificativ: este suficienta pentru a atinge o viteza de 316 km/ora. Puterea imensa, spontaneitatea si forta acceleratiei, precum si sunetul motorului – toate aceste impresii se reunesc intr-o experienta unica, traita la bordul unui automobil sport. Versiunea V10 sustine un concert cu tonuri de bas si puternice note inalte, care ajunge la un fortissimo grandios in timp ce motorul se tureaza. Acceleratia sonora nu isi atinge limita decat la 8.700 rot/min.
Transmisia secventiala R tronic este disponibila optional. Schimbatorul de viteze de inalta tehnologie transmite un sentiment autentic, de participare la curse, datorita butoanelor basculante de pe volan si duratei scurte de comutare a treptelor, care de obicei este mai mica de o zecime de secunda. Cand se activeaza programul Launch Control (prin apasarea unui buton), R8 V10 demareaza impetuos, asistat de un sistem de controlare electronica a deraparii rotilor.
Suspensiile rotilor pe bratele duble din aluminiu din fata si din spate – o tehnologie clasica a masinilor de curse – sunt optimizate pentru caracteristici neutre de autovirare. In dotarea standard se regaseste o tehnologie de amortizare de ultima generatie: Audi Magnetic Ride, care adapteaza caracteristicile suspensiei in interval de cateva milisecunde, in functie de suprafata de rulare si de stilul de conducere. Mici particule magnetice se afla in suspensie, in uleiul amortizoarelor care, la aplicarea unei tensiuni, se rearanjeaza pentru a incetini debitul uleiului prin supape. Optional, modelul R8 5.2 FSI quattro este disponibil cu un sistem de franare ceramic ale carui discuri sunt alcatuite dintr-un material compozit care contine fibre de carbon de mare rezistenta si carbura de siliciu rezistenta la abraziune.
Exista unele detalii speciale care disting caroseria modelului R8 V10. Paletele laterale sunt mai accentuate decat cele ale versiunii cu opt cilindri. Lonjeroanele sunt frapante, chiar mai late, iar grilele de evacuare de langa geamurile din spate au un aspect mat de aluminiu. Prin luneta de mari dimensiuni, motorul in 10 cilindri este vizibil in toata splendoarea sa tehnica. Cand se afla in miscare, genereaza o aderenta care il mentine in contact ferm cu drumul, gratie spoilerului spate care se declanseaza automat la viteze de 100 km/ora si partii inferioare a caroseriei care este inchisa complet si se termina cu un difuzor curbat in sus. Culoarea dominanta in partea din spate este negrul lucios, inclusiv in ceea ce priveste setarile lampilor de stop cu LED-uri. Prizele de aer din partea posterioara au numai doua traverse in cruce, iar sistemul de evacuare se termina cu doua tevi de esapament ovale, de mari dimensiuni.
Caroseria unui automobil sport trebuie sa fie extrem de usoara si de rigida. Audi indeplineste aceste cerinte datorita tehnologiei Audi Space Frame (ASF) si constructiei sale de inalta tehnologie din aluminiu. Scheletul caroseriei modelului R8 V10, care include un cadru motor fabricat din magneziu suprausor, cantareste numai 210 kilograme, iar calitatea designului sau usor – raportul dintre masa si rigiditatea la torsiune – este cea mai buna din segmentul automobilelor de curse. Caroseria este alcatuita din profiluri extrudate, tabla de aluminiu si piese turnate extrem de complexe, toate fiind mentinute laolalta de 99 de metri de cusaturi de sudare, 782 de nituri si 308 suruburi speciale.
Interiorul modelului R8 V10 confera o ambianta unica, de curse si de lux. Elementul dominant este asa-numitul monoposto – un arc larg care include volanul si cabina soferului. Asa cum se intampla intotdeauna in cazul automobilelor Audi, executia este de cea mai inalta calitate. Suprafetele plansei de bord si ale portierelor sunt captusite cu materiale fine si impodobite cu cusaturi decorative imbinate cu precizie. Sunt disponibile mai multe solutii de personalizare: Audi ofera tapiterii din piele intr-o gama larga de culori, pachete cu finisaj negru lacuit sau un set pentru bagaje facut la comanda. quattro Gmbh, care a proiectat si produce modelul R8 V10, ofera de asemenea solutii pentru cerinte neconventionale. Lista de optiuni include alte dotari extrem de atractive, cum ar fi sistemul Audi de asistenta la parcare cu camera video integrata pentru marsarier si alte numeroase optiuni de personalizare exclusive ale marcii Audi.
Incepand din acest an, motorul isi va demonstra potentialul si pe pistele de curse internationale, incorporat in noul automobil de curse R8 pe care Audi il dezvolta pentru echipele clientilor, in conformitate cu regulile GT3, proiect despre care am mai avut ocazia sa relatam. Audi R8 5.2 FSI quattro va fi lansat in Germania in cel de-al doilea trimestru al anului 2009, la pretul de baza de 142.400 euro.