Nava amiral de la Mercedes, Clasa S, a fost revizuita, pentru a face fata mai bine concurentei din segmentul sau, reprezentata in principal de rivalele germane BMW Seria 7 si Audi A8. La prima vedere, este o “aducere la zi”, care se remarca prin noile grupuri optice cu tehnologie LED, parasocurile si oglinzile retrovizoare redesenate. Noutatile continua cu o serie de revizuiri si perfectionari ale tehnologiei si dispozitivelor de la bord.
Marea noutate a acestei generatii revizuite este, de departe, motorizarea hibrida de pe S400 (o combinatie intre un motor pe benzina si unul electric), cu un V6 de 3,5 litri si 275 CP Bluehybrid, care are un consum mediu anuntat de 7,9 litri/100 km. Energia produsa de motorul electric aditional este inmagazinata in acumulatori litiu-ion.
Celelalte motorizari pe benzina de pe Clasa S sunt de 272 CP (S350 si S350 4MATIC), 340 CP (S450 si S450 4MATIC) si 388 CP (S500 si S500 4MATIC). Varful de gama S600 este un biturbo in 12 cilindri, de 517 CP. Versiunile diesel dispun de 235 CP (S350 CDI) sau 320 CP (S450 CDI). Pentru amatorii de performanta, Mercedes ofera variantele semnate AMG, S63 (V8 de 525 CP) si S65 (12 cilindri, 612 CP).
Preturile anuntate in Germania, pentru versiunile de baza, cu taxa pe valoarea adaugata inclusa, variaza intre 73.000 de euro (pentru S350 CDI) si peste 155.000 de euro (pentru S600). Noul S400 Bluehybrid costa 85.323 euro.