"Un Porsche trebuie sa ramana un Porsche", spune Martin Winterkorn (foto) intr-un interviu acordat publicatiei Manager Magazine. Declaratia celui care detine in prezent functia de CEO la Volkswagen ar trebui sa alunge temerile referitoare la intoarcerea constructorilor germani la nivelul anilor 70, prin lansarea unor modele mai putin inspirate, gen "VW-Porsche" odata cu fuziunea dintre Volkswagen si Porsche.
Winterkorn, care ar trebui sa preia sefia "combinatei" Volkswagen – Porsche, in viitorul apropiat, este convins ca Porsche va avea numai de castigat pe viitor, prin marirea capacitatii de productie, fara a-i fi afectata identitatea. Porsche are in plan lansarea a trei noi modele, in urmatorii ani. Este vorba de o noua versiune Panamera, un SUV mai mic decat Cayenne si un model pozitionat in gama sub Boxster.
In urmatorii 3-4 ani, productia anuala ar trebui sa ajunga la 150.000 de unitati. Apoi, in 2018, anul in care Grupul Volkswagen spera sa devina cel mai mare producator de automobile din lume, Porsche ar trebui sa aiba o cadenta anuala de 200.000 de unitati. Spre comparatie, trebuie spus ca, anul acesta, estimarile de vanzare sunt de 75.000 de unitati.
In alta ordine de idei, se intetesc zvonurile referitoare la o posibila colaborare intre Volkswagen si Suzuki. Se pare ca germanii vizeaza achizitionarea a 10% din capitalul Suzuki. Aceeasi intentie pare sa o aiba si Renault, sustine Manager Magazine. Pentru ambii constructori europeni, Suzuki este un partener atractiv, in perspectiva dezvoltarii de modele foarte mici, care sunt specialitatea producatorului japonez.