Sistemul Bosch ESP premium, aflat in dotarea ultimei generatii BMW Seria 7, este primul sistem de reglare a fortei de franare echipat cu o interfata FlexRay. Cu ajutorul acestei noi tehnologii, sistemul comunica cu senzorii aferenti, cu sistemul de reglare a vitezei de deplasare ACC (Adaptive Cruise Control), cu sistemul integrat de control al sasiului (ICM), precum si cu unitatile de comanda ale motorului si cutiei de viteze. Spre deosebire de magistrala CAN utilizata pana in prezent, FlexRay asigura o rata de transfer a datelor superioara, sub forma unor pachete de date de mari dimensiuni, in aceleasi conditii de inalta securitate.
Dupa modelul magistralei CAN, FlexRay poate transmite si informatii referitoare la evenimentele care intervin, oferind insa si posibilitatea de emitere, in timp real, a unor semnale determinate. „FlexRay ofera noi posibilitati de interconectare si asigura o baza excelenta pentru comunicarea unor date cuprinzatoare, in intervale de timp limitate, intre sistemele curente si viitoare de asistare si de siguranta din clasa premium“, declara Klaus Meder, presedintele Departamentului Bosch Sisteme de Control al Sasiului. Pe langa acest sistem de reglare a fortei de franare, Bosch produce pentru BMW Seria 7 si unitatile de comanda pentru ACC si pentru motorul diesel, acestea fiind dotate, de asemenea, cu o interfata FlexRay.
Programul Electronic de Stabilitate (ESP) asigura, in situatii critice de deplasare, stabilizarea autovehiculului, prin repartizarea pe fiecare roata a fortei de franare necesare. Acest procedeu de reglare electronica a fortei de franare se afla si la baza altor sisteme de asistare, permitand, de exemplu, utilizarea functiei Stop&Go a sistemului ACC. Mai mult, semnalele furnizate de senzorii ESP permit, in combinatie cu unitatea de comanda a sistemelor de retinere, declansarea mai rapida a airbagurilor. Aceste sisteme, dar si cele care vor fi dezvoltate in viitor, presupun un schimb in timp real de date de dimensiuni tot mai mari. FlexRay permite comunicarea rapida si sigura a datelor, acestea putand fi transmise prin doua canale, care se pot regla in mod flexibil, pentru a asigura fie un transfer redundant cu o viteza de pana la 10 MB/s, fie unul rapid cu o viteza de pana la 20 MB/s. Sistemul de transfer de date CAN, utilizat la scara larga pana in acest moment, nu atinge, in varianta sa cea mai recenta, decat viteze de pana la 1 MB/s.
Alaturi de BMW, Daimler, Freescale, General Motors, NXP Semiconductors si Volkswagen, Bosch este unul dintre partenerii principali ai Consortiului FlexRay. In aceasta calitate, compania a jucat un rol esential la standardizarea protocolului de comunicare. Bosch a dezvoltat, pentru FlexRay, un modul de control al protocolului, care a trecut inca din 2006 testul de conformitate. Opt firme producatoare de semiconductori au obtinut, intre timp, licenta de fabricatie. Acest modul se afla la baza a numeroase elemente ale interfatei FlexRay, contribuind in mod decisiv la introducerea pe scara larga, la nivel mondial, a componentelor hardware necesare. In plus, Bosch a dezvoltat, alaturi de CUBAS, un software de baza pentru unitatile de comanda, in care a fost deja implementat protocolul FlexRay conform standardelor AUTOSAR.