Audi va expune trei noutati la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA): dinamicul S5 Sportback, dieselul ecologic A4 3.0 TDI Quattro si eficientul A3 1.2 TFSI. Motoarele inovatoare ale acestora se remarca prin caracteristici esentiale foarte diferite, desi toate au ceva in comun: expresia convingerii marcii Audi conform careia dinamica si eficienta nu se exclud reciproc; dimpotriva, acestea merg mana in mana si se completeaza reciproc.
Audi S5 Sportback reprezinta varful de serie al modelor Sportback. Acest coupe elegant, cu 5 usi, este propulsat de un motor V6 de 3,0 litri, cu compresor mecanic. Avand o cilindree de 2.995 cmc, motorul turbo de dimensiuni reduse dezvolta o putere de 333 CP si un cuplu de 440 Nm la o turatie cuprinsa intre 2.900 si 5.300 rot/min. Modelul S5 Sportback accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,4 secunde (valoare provizorie). Viteza maxima de 250 km/ora este limitata electronic, iar consumul mediu este de numai 9,7 litri / 100 km, cea mai buna valoare din cadrul acestei categorii de putere.
In ceea ce priveste grupul motopropulsor, Audi S5 Sportback isi etaleaza superioritatea in mod similar, sistemul de transmisie S tronic cu 7 trepte, dublu ambreaj si transmisia integrala permanenta quattro fiind prevazute ca dotari standard. La cerere, Audi va include un diferential sport. Acesta distribuie in mod variabil puterea intre rotile din spate. Acest nou model de top este dotat cu un sasiu cu o configuratie sportiva, jante din aluminiu de 18 inch si pneuri 245/40; etrierele de frana negre poarta in partea frontala emblema S5. Servodirectia dependenta de viteza servotronic reprezinta de asemenea o dotare standard.
Elementele exterioare si interioare de mici dimensiuni, dar remarcabile, ii confera modelului Audi S5 Sportback o nota distinctiva. Dotarile speciale includ scaunele cu reglare electrica S sport, imbracate in piele Nappa Silk. Comercializarea modelului Audi S5 Sportback va incepe in primavara anului 2010, iar pretul de baza al acestuia va fi de 57.900 de euro.
Audi A4 3.0 TDI este un model quattro diesel ecologic, al carui motor a fost lansat odata cu modelul SUV de mari dimensiuni Q7. Acum, tehnologia diesel cea mai ecologica la nivel mondial va fi disponibila si pe cel mai bine vandut model A4. Pachetul de tehnologii cuprinde o multitudine de solutii inovatoare pentru motoare, inclusiv tratarea suplimentara a gazelor de esapament. Inalta eficienta si emisiile reduse de gaze ale proceselor de combustie sunt asigurate de un nou sistem de injectie common rail (care genereaza o presiune de pana la 2.000 de bari), de senzorii de presiune inovatori din camera de combustie, si, in mod special, de sistemul de recirculare a gazelor de esapament de inalta performanta. Noul convertizor catalitic DeNOx, integrat la extremitatea sistemului de evacuare, reduce continutul rezidual de oxizi de azot. Imediat in amonte de acesta, o pompa injecteaza un aditiv numit AdBlue in fluxul fierbinte de gaze de esapament – solutia apoasa ce se descompune formand amoniac, care la randul sau descompune oxizii de azot in azot gazos si apa.
Audi A4 3.0 TDI respecta deja reglementarile privind limitele de emisii impuse de standardul Euro 6, care va intra in vigoare in anul 2014. Modelul este de asemenea foarte eficient din punct de vedere al consumului de carburant, avand un consum mediu de numai 6,7 litri / 100 km. In plus, acest motor TDI este unul cu adevarat puternic, avand nevoie de numai 6,2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/ora. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/ora. Fiind dotat cu un sistem de tractiune integrala permanenta quattro tiptronic, cu 6 trepte de viteza, acest automobil garanteaza un nivel inalt de confort si o putere de tractiune superioara.
Audi A3 si A3 Sportback 1.2 TFSI exprima foarte bine piatra de temelie a strategiei pentru eficienta a marcii Audi, fata de care compania a manifestat intotdeauna un angajament deplin: reducerea dimensiunilor. Linia de modele A3 va include in curand inca un motor pe benzina cu supraalimentare si cilindree redusa, care va reuni performantele maxime si consumul minim. Reproiectat in totalitate, noul motor 1.2 TFSI genereaza o putere de 105 CP, avand o cilindree de 1.197 cmc si, tipic pentru Audi, supraalimentarea si injectia directa de benzina creeaza inca o data un ansamblu eficient si puternic. Gratie carterului motorului din aluminiu, acest motor cu 4 cilindri cantareste doar 89,5 kg, aceasta greutate extrem de redusa reprezentand inca o dovada a eficientei sale.
Motorul 1.2 TFSI a fost optimizat in vederea minimizarii fortei de frecare. Cele 8 supape sunt actionate de un singur arbore cu came. Carburantul este injectat de un sistem common rail. Supapa electrica de control actioneaza supapa de refulare wastegate a turbocompresorului, presiunea creste in mod spontan si elimina scaderile datorate pierderilor. Acest motor de dimensiuni reduse dezvolta un cuplu de 175 Nm, la turatii de doar 1.500-3.500 rot/min. El propulseaza modelul A3 1.2 TFSI cu 3 usi de la 0 la 100 km/hin 11,1 secunde, respectiv 11,3 secunde in cazul versiunii A3 Sportback. Ambele versiuni ating o viteza maxima de 190 km/ora si au un consum mediu de numai 5,5 litri / 100 km. Comercializarea modelelor A3 si A3 Sportback 1.2 TFSI va incepe in primul trimestru al anului 2010. Initial, noul motor va fi insotit de sistemul de tractiune frontala si de o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza.