Dupa ce devenise un model demn de studiat, datorita recordului de profitabilitate in industria auto, strategia implementata de Wendelin Wiedeking in ceea ce priveste marca Porsche, care intentiona la un moment dat chiar sa cumpere Grupul Volkswagen, a sfarsit prin preluarea Porsche de catre VW si acumularea unei imense datorii. Criza, care a venit intr-un moment total nepotrivit, precum si schimbarile produse in ultimele luni, i-au determinat pe cei de la Porsche sa caute o noua viziune in ceea ce priveste automobilul pe care il produc.
Wolfgang Durheim, cel care raspunde de dezvoltare, a declarat recent publicatiei Automobilwoche ca noile modele Porsche vor fi mai mici si, desigur, mai putin costisitoare decat cele actuale. Aceasta ar fi singura modalitate de a face fata vanzarilor in declin, care au dus la o scadere a cifrei de afaceri cu 12%, la 6,6 miliarde de euro.
Altfel spus, Porsche incearca sa produca modele mai ieftine si mai eficiente. Se vorbeste despre un roadster de mici dimensiuni, dezvoltat pe platforma conceptului Volkswagen BlueSport. De asemenea, viitoarea generatie Cayenne va scadea in greutate si dimensiuni, dar si in privinta pretului. In cazul legendarului Porsche 911, prioritatea este acum reducerea consumului si ameliorarea emisiilor poluante.
In prezent, cel mai ieftin model Porsche este Boxster (foto), comercializat la un pret de pornire de circa 46.000 euro. Strategia Porsche nu este de a lansa modele low cost – ar fi aberant, avand in vedere pedigree-ul -, insa cresterea volumelor de vanzari ar putea fi sustinuta prin castigarea de noi clienti cu putere financiara peste medie. Coborarea nivelului pentru intrarea in gama pare sa fie, asadar, cheia succesului pentru Porsche, in noua conjuctura economica.