Inginerii Bosch au reusit sa reduca cu pana la 30% greutatea si dimensiunea noului sistem de reglare a fortei de franare, in comparatie cu versiunea anterioara. Astfel, aceste sisteme de siguranta dezvoltate de Bosch vor fi cele mai mici si mai usoare de pe piata. Sistemul compact ABS (antiblocare la franare) va cantari numai 1,1 kg, iar cel mai usor sistem ESP (programul electronic de stabilitate) va avea o greutate de numai 1,6 kg. Datorita structurii modulare, noua generatie ofera solutia optima pentru toate segmentele de autovehicule, fie ca este vorba despre autoturisme, autovehicule premium sau autoutilitare usoare. In 2010, Bosch va incepe productia de serie a celei de-a noua generatii a sistemului de reglare a fortei de franare.
Lansarea noii generatii, care este mai compacta si eficienta, reprezinta un pas foarte important facut de specialistii Bosch, care au reusit sa reduca dimensiunea sistemului ABS de la 6,9 kg in anul 1978, la 1,1 kg in 2010. Sistemul ESP va cantari anul viitor 1,6 kg, fata de 4,3 kg in anul 1995. Bosch a dezvoltat sistemele de siguranta activa ABS si ESP, fiind si prima companie care a lansat aceste sisteme pe piata: sistemul antiblocare la franare (ABS) in anul 1978, iar programul electronic de stabilitate (ESP) in 1995. Pana in prezent, Bosch a produs peste 200 de milioane de sisteme de reglare a fortei de franare iar productia se desfasoara, la nivel mondial, in opt locatii.
Rezultatele relevante obtinute in urma a numeroase studii desfasurate la nivel international referitoare la eficienta sistemului ESP, au contribuit la adoptarea in SUA, UE si Australia a unei serii de reglementari care prevad, incepand cu urmatorii ani, utilizarea obligatorie a sistemului ESP in dotarea autovehiculelor.
Bosch ofera pentru autovehiculele din clasa economica sistemul de antiblocare a rotii la franare, binecunoscuta functie ABS a sistemelor de franare care echipeaza automobilele din clasa medie si premium. Utilizarea acestuia este recomandata si pentru segmentul de autovehicule cu pret redus. Cea de-a noua generatie a sistemului ESP ofera protectie optima la alunecarea autovehiculului. Tinand cont de functiile suplimentare utilizate, producatorii de autovehicule folosesc diferite optiuni ale acestui sistem. De exemplu, functia Stop&Go a tempomatului adaptiv ACC (Adaptive Cruise Control) utilizeaza manevre dese de franare usoara, pana la oprirea completa a autovehiculului. Bosch are o solutie la aceasta problema, oferind electromotoare si pompe special adaptate, care permit o reglare exacta, silentioasa si aproape fara vibratii a fortei de franare.
Atat hardware-ul, cat si software-ul celei de-a 9-a generatii a sistemului permit o adaptare flexibila. Prin arhitectura modulara a software-ului CSMosar, de exemplu, au fost preluate unele parti din programele anterioare care au fost verificate si care s-au dovedit eficiente. Astfel, eforturile producatorului de automobile de a testa si implementa anumite aplicatii sunt reduse in mod considerabil.