Federatia Romana de Automobilism Sportiv sustine Gran Tourism Marathon, competitie rezervata automobilelor GT. Conceput ca nou gen de competitie destinata automobilelor Grand Tourism, GT Marathon va debuta pe 24 iunie la Paris, urmand sa traverseze 12 tari, inclusiv Romania. La aceasta prima editie, competitorii vor lua startul din capitala Frantei si vor parcurge 10 etape, insumand un total 5.800 de km. In Romania, GT Marathon va ajunge pe 26 iunie, caravana automobilelor inscrise in competitie urmandu-si traseul catre Istanbul, de unde se va intoarce prin sudul continentului, sosirea fiind programata pentru 4 iulie, la Monte Carlo. Sunt admise, in cadrul a trei categorii, automobile ca Aston Martin DB9, Vantage, Audi R8, Mercedes SL, Dodge Viper, Ferrari F430, 612, Jaguar XKR, Lamborghini Murcielago, Gallardo, Porsche 911, Nissan GTR, etc.
Aceasta initiativa apartine unei echipe formate din celebritati din lumea sportului auto, ca Bernard Consten, ex-presedinte al FFSA, cel care indeplineste acum functia de presedinte de onoare al Comitetului de Organizare, Rene Metge, triplul invingator al rally-raidului Paris-Dakar si organizator a doua editii ale Raidului Paris-Beijing, Jean Vinatier, venerabilul campion de raliuri francez al anilor 70, organizatorii dezvaluind in premiera ca din partea echipei Audi este posibila participarea celei mai titrate femei pilot Michelle Mouton, presedinta recent infiintatei Comisii WMC (Women & Motorsport Comission) a FIA. Presedintele Colegiului Comisarilor Sportivi ai Maratonului GT este Robert Lagulhon, membru supleant al Curtii Internationale de Apel a FIA.
In ziua de 16 februarie, dl. Pascal Rostagny, presedintele Comitetului de organizare al GT Marathon a fost primit la sediul FRAS, de presedintele forului roman de specialitate, Ovidiu Mazilu. Cu aceasta ocazie s-a convenit ca FRAS sa ofere tot sprijinul pentru aceasta competitie, urmand ca la viitoarea intalnire sa se semneze un acord de parteneriat intre organizatorii GT Marathon si forul roman, parteneriat care, conform intelegerii, nu va viza doar editia 2010, ci si cele viitoare. Etapa Budapesta – Cluj a GT Marathon, cea care marcheaza intrarea caravanei pe teritoriul Romaniei, coincide cu etapa contand pentru Campionatul National de Raliuri 2010. Plecand de la ideea exploatarii acestei oportunitati in beneficiul iubitorilor clujeni de motorsport, Ovidiu Mazilu i-a sugerat lui Pascal Rostagny ca punctul final al acestei runde sa fie o locatie din zona centrala a orasului, adiacenta parcului inchis sau a parcului de service al Raliului Clujului, creandu-se astfel premisele inregistrarii unui plus de imagine pentru ambele competitii. Pascal Rostagny a primit cu placere aceasta propunere. In plus, pe baza angajamentului asumat de partea romana, de a asigura prin intermediul autoritatilor locale un trafic fluent, Pascal Rostagny a fost de acord cu revizuirea traseului celei de-a doua etape a Maratonului pe teritoriu romanesc, astfel incat caravana sa reconsidere rutele ocolitoare ale marilor orase si sa treaca prin centrele importante, precum Targu Mures, Brasov si, evident, Bucuresti.