Tehnologiile alternative de propulsie capata o importanta din ce in ce mai mare, chiar daca motorul cu ardere interna va continua sa domine piata auto si in urmatorii 20 de ani. Astfel, compania Bosch se ocupa intens de dezvoltarea unor sisteme alternative care vor propulsa autovehiculele viitorului intr-o maniera mai eficienta si mai putin poluanta. In acest fel, compania vrea sa raspunda cerintelor legislative privind reducerea consumului de carburant si a nivelului emisiilor de CO2, precum si normelor mondiale din ce in ce mai stricte privind emisiile poluante, oferind in acelasi timp o solutie la problema curenta a resurselor limitate de combustibili fosili. Compania Bosch preconizeaza ca piata sistemelor electrice de propulsie va inregistra cresteri semnificative incepand cu anul 2020: din 100 de milioane de automobile nou produse, sase milioane de autovehicule vor fi hibrid, iar trei milioane vor fi electrice si hibrid cu alimentare la priza.
Bosch dezvolta sisteme electronice, sisteme electrice de propulsie si, ca partener la joint venture-ul SB LiMotive, acumulatori litiu-ion pentru automobile. Aceste sisteme si componente se potrivesc, in diverse variante, la toate conceptele de propulsie electrica. Printre acestea se numara autovehiculele hibrid, cele hibrid cu alimentare la priza, sistemele electrice de propulsie combinate cu sistemul de extindere a autonomiei, sistemele alimentate 100% cu energie electrica si celulele de carburant utilizate ca transformatoare de energie.
Compania Bosch se preocupa deja de mai mult de trei decenii cu dezvoltarea tehnologiilor hibrid, dispunand de cunostinte tehnice vaste privind managementul acumulatorilor, al sistemelor electrice de propulsie si al sistemelor de franare, precum si in domeniul unitatilor de comanda a motoarelor si transmisiilor. Ca urmare, Bosch a dezvoltat o gama mare de componente, incluzand dispozitivele electrice utilizate pentru integrarea in transmisia autovehiculelor hibrid. Aceste unitati pot fi folosite si ca solutii pentru sistemele de actionare ale puntilor, in cazul autovehiculelor hibrid si cu propulsie electrica, sau in cazul generatoarelor de inalta tensiune ale sistemelor de extindere a autonomiei. O componenta esentiala a portofoliului Bosch este reprezentata de sistemele electronice de propulsie cu transformatoare integrate DC/DC care controleaza fluxurile de energie in cazul autovehiculelor hibrid si electrice. Compania Bosch lucreaza deja la dezvoltarea unei tehnici de incarcare a acumulatorilor autovehiculelor hibrid si electrice direct de la reteaua de alimentare.
In vederea recuperarii energiei electrice in timpul procesului de franare, Bosch dezvolta un nou sistem ESP, care coordoneaza electronic forta de franare a motorului electric si a franei de frictiune. In plus, tehnologiile alternative ale sasiului necesita crearea unor agregate electrice auxiliare eficiente, ca de exemplu sustinerea unui sistem electric de asistare a servodirectiei, sistem oferit deja de compania Bosch prin ramura sa componenta a companiei ZF Lenksysteme GmbH. Primele autovehicule care vor fi echipate cu tehnologia hibrid Bosch, respectiv Porsche Cayenne si VW Touareg, vor intra in productia de serie incepand cu anul acesta. De asemenea, Bosch a dezvoltat un parteneriat strategic cu producatorul PSA, Peugeot Citroen, in vederea dezvoltarii unor autovehicule hibrid echipate cu motoare diesel. Pe langa electronica sistemului de propulsie, Bosch va dezvolta si va furniza motoarele electrice pentru antrenarea puntilor spate ale acestor vehicule cu tractiune integrala.