In spiritul lucrarilor semnate de Calder, Stella, Lichtenstein, Warhol si Holzer, BMW a anuntat ca cea de 17-a editie a proiectului Art Car, ce va fi creata de Jeff Koons, va participa acolo unde au concurat primele lucrari de arta mobile ale celebrilor artisti – cursa de 24 ore de la Le Mans, in Franta, in perioada 12-13 iunie 2010. "Panza" lui Koons este modelul BMW M3 GT2, omologat pentru participarea in editia din acest an a celei mai faimoase curse de anduranta din lume. Intr-o alta continuare fireasca a traditiei, Koons va avea premiera mondiala si isi va pune semnatura pe automobil la Centrul Pompidou din Paris, intr-un eveniment ce va avea loc la 1 iunie 2010, la fel cum a facut-o si Roy Lichtenstein in 1977.
Pe durata mai multor luni, Koons a avut o colaborare stransa cu echipa BMW din München – in care aptitudinile sale s-au contopit cu ingineria sofisticata a marcii BMW – pentru a se asigura ca cea de-a 17-a editie a proiectului BMW Art Car va fi gata la startul cursei de 24 ore de la Le Mans. Pe 23 februarie, Koons a facut uz de o casca si s-a alaturat echipei de cursa BMW ce participa in American Le Mans Series, la testele desfasurate la Sebring, in Florida. Artistul a avut posibilitatea de a experimenta din cockpit senzatiile pe care le ofera M3 GT2 pentru a intelege senzatiile de viteza si acceleratii in regim de cursa. Asa cum a descris Koons, a asistat la "performantele brute, nefiltrate" ale modelului M3 GT2 din scaunul unei masini de curse ce a facut istorie, BMW M1. De asemenea, Koons a pilotat un model BMW M3 Coupe pe circuit pentru un plus de exercitiu dinamic.
Participant la licitatii, dar si pilot de curse, francezul Herve Poulain a fost primul care a avut ideea de a cere unui artist sa picteze un automobil cu care el insusi sa ia startul in celebra intrecere. Preluand aceasta initiativa in 1975, artistul american Alexander Calder a pictat o masina de curse BMW, punand astfel bazele proiectului. Experimentul Art Car a fost continuat imediat: un an mai tarziu, Sam Posey – copilotul automobilului Art Car realizat de Calder – i-a prezentat lui Frank Stella ideea unor BMW Art Cars atunci cand artistul din New York a acoperit un model BMW cu fundalul sau tipic, o grila neagra pe fundal alb. Munca lui Stella a fost urmata de o serie de artisti pop art celebri: Roy Lichtenstein, Andy Warhol sau Robert Rauschenberg. Cu exceptia lucrarii Art Car a lui Rauschenberg, toate celelalte au luat startul in cursa de 24 ore de la Le Mans, unele inregistrand un succes remarcabil. Dupa o pauza de-a lungul anilor ’80, proiectul Art Car a revenit la originile sale, la Le Mans, in 1999, cand artista americana Jenny Holzer si-a inscris "truismele" pe caroseria masinii de curse BMW V12 Le Mans.
Cu incepere din 1975, artisti din lumea intreaga au transformat automobile BMW in opere de arta ce au reprezentat o perioada anume prin intermediul programului Art Car. In 2007, cea din urma instalatie a fost dezvaluita de catre Olafur Eliasson sub forma "Your mobile expectations: BMW H2R project". Multe dintre acestea au fost expuse in muzee renumite din lumea intreaga, inclusiv la Luvru, Muzeul Guggenheim si Muzeul de Arta din Shanghai. Ele au fost expuse la Muzeul BMW din Munchen, intre 2006 si 2010, iar multe dintre acestea au efectuat un turneu prin Asia, Rusia, Africa, India, Statele Unite ale Americii si Mexic. Sediul proiectelor BMW Art Car este Muzeul BMW din Munchen. Din luna septembrie, a 17-a editie a proiectului BMW Art Car, creata de Koons, va fi prezentata impreuna cu cateva dintre predecesoarele sale.