Volkswagen isi continua procesul de improspatare a gamei, iar acum a sosit momentul ca limuzina de categorie medie Passat sa adopte noul limbaj de design al marcii. Cea de-a saptea generatie Passat este prezentata zilele acestea, in premiera mondiala, la Salonul de la Paris. In urmatoarele luni, noul Passat va ajunge la dealerii europeni, atat in versiunea limuzina, cat si break.
Daca admitem ca noul Passat este, de fapt, o versiune facelift, atunci trebuie sa precizam ca revizuirea este consistenta. Partea frontala a adoptat noul stil VW, cu grila eleganta, marcata de liniile orizontale pronuntate gratie elementelor cromate si flancata de luminile de zi cu LED. Si spatele a fost remodelat si aduce destul de mult cu cel de la noua Jetta. Pe laterale, linia care traverseaza intreaga caroserie, la nivelul superior al portierelor, confera un aspect mai robust si sugereaza oarecum stilul Audi.
Singura dimensiune de gabarit care s-a modificat, in comparatie cu vechea generatie, este lungimea, mai mare cu 4 mm (4.769 mm pentru sedan, respectiv 4.771 mm pentru break). Plusul de eleganta se regaseste si la interior, unde plansa de bord redesenata atrage atentia prin ceasul analog plasat in zona centrala, iar cei care isi doresc dotari de lux pot opta pentru scaune ventilate sau cu masaj. In rest, mici retusuri, iar comenzile, asa cum ne-a obisnuit deja VW, sunt toate la locul stiut.
Motorizarile diesel incep cu versiunea BlueMotion de 1,6 litri TDI si 105 CP, urmata de agregatul de 2,0 litri – 140 sau 170 CP. Oferta pe benzina este compusa de motoarele TSI de 1,4 litri (122 CP), 1,8 litri (160 CP) si 2,0 litri (210 CP), in top fiind un V6 de 3,6 litri (300 CP). Transmisia este manuala sau automata DSG. In premiera, VW va furniza pe Passat diferentialul electronic XDS. Ca si la generatia anterioara, versiunile de top vor dispune de tractiunea integrala 4Motion.
Printre dotarile de securitate se regaseste franarea automata, parte din Automatic Distance Control. La nevoie, sistemul este capabil si sa accelereze, atunci cand detecteaza iminenta unui impact din spate, daca "vede" spatiu disponibil pentru asa ceva, in fata masinii.