Pana in 2016, Lotus ar trebui sa se reinventeze ca brand si sa treaca pe profit. Dupa 15 ani de probleme financiare, situatia trebuie schimbata cat mai repede, iar noul presedinte Dany Bahar, venit de la Ferrari, vede in Elite sansa redresarii marcii britanice. Lotus trebuie sa urmeze un plan de insanatosire, iar strategia aleasa este de transformare dintr-un constructor de nisa, cu modele destinate in special pistelor, intr-unul de automobile grand touring de categorie premium.
Cea mai noua creatie Lotus va fi prezentata cu statut de concept la Mondial de l’Automobile Paris 2010. Este un coupe elegant cu 2+2 locuri si hardtop retractabil, desenat de Donato Coco. Sub capota ascunde un V8 de 5,0 litri si 620 CP, de provenienta Lexus.
In gama Lotus, Elite se pozitioneaza peste Evora, fata de care este mai lung cu 26 cm (4,60 m), mai lat cu 5 m (1,90 m) si mai inalt cu 10 cm (1,32 m). Amatorii mai au ceva de asteptat pana la aparitia noului model pe piata, pentru ca Lotus a anuntat inceperea comercializarii abia in primavara lui 2014, la pretul de pornire de circa 137.000 euro. Pana atunci, insa, Elite is va face prima iesire publica la Salonul de la Paris, alaturi de noua versiune Evora S, a carei putere a crescut la 350 CP.