Alaturi de celelalte noutati Audi, precum noul A7 Sportback, versiunile de top R8 Spyder 4.2 FSI Quattro si A1 1.4 TFSI sau conceptul aniversar Quattro, constructorul german a expus anul acesta, la Salonul de la Paris, si versiunea deschisa a conceptului e-tron.
Audi e-tron Spyder este un show car cu tehnologie hibrida plug-in, cu urmatoarele dimensiuni: 4,06 m lungime, 1,81 m latime si 1,11 m inaltime. Pentru propulsie foloseste un V6 TDI de 300 CP cuplat la puntea spate si doua motoare electrice pentru rotile fata, care insumeaza 64 kW. Cantarind doar 1.450 kg, mica sportiva cu doua locuri este capabila de performante remarcabile: acceleratie 0-100 km/ora in 4,4 secunde si viteza maxima limitata electronic la 250 km/ora.
Cuplul de 650 Nm generat de motorul TDI este combinat, la acceleratii, cu cel furnizat de motoarele electrice (352 Nm), in procesul cunoscut sub numele de “boosting”. Puterea este distribuita la roti printr-un sistem inteligent, care optimizeaza dinamica masinii in orice situatie, atat longitudinal, cat si transversal. De aici, o manvrabilitate exceptionala si un comportament neutru pentru e-tron Spyder.
Combinatia dintre economicul TDI si propulsoarele electrice ofera un consum foarte redus, de doar 2,2 litri de motorina la 100 km, precum si emisii de CO2 pe masura – doar 59 g/km. Astfel, rezervorul de 50 de litri asigura o autonomie de peste 1.000 km. In mediul urban, Audi e-tron Spyder poate rula exclusiv cu motoarele electrice, pana la 50 km, cu o viteza maxima de 60 km/ora.