Confirmand in continuare participarea in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Citroen Racing a dezvoltat un model complet nou care, incepand cu sezonul 2011, va inlocui actualul C4 WRC. Noul Citroen DS3 WRC este conform cu noul regulament al FIA in ceea ce priveste participarea in Campionatul Mondial de Raliuri incepand cu sezonul 2011.
Designul compact, dinamic si agresiv al „micutei” masini de curse atrage imediat atentia si este clar ca a fost conceputa cu un singur scop: acela de a castiga. Pornind de la modelul de serie, sasiul a suferit multe modificari necesare adaptarii sistemului de transmisie integrala si a sistemului de suspensii McPherson. Siguranta echipajului este garantata de un roll cage, care mareste si rigiditatea masinii.
In comparatie cu generatiile anterioare de World Rally Cars, regulamentul pentru sezonul 2011 a dus la o adevarata revolutie sub capota. Modelul Citroen DS3 WRC este propulsat de un motor turbo de 1.600 cmc cu 4 cilindri si injectie directa. O premiera la acest nivel in motorsport, folosirea unui motor cu injectie directa deschide noi posibilitati pentru dezvoltarea motoarelor de curse, mai ales in ceea ce priveste consumul de combustibil. Conceput si construit de la cap la coada in departamentul Citroen Racing, motorul dezvolta 300 CP.
Certificata si furnizata de Sadev, cutia de viteze secventiala, in 6 trepte, este cuplata cu diferentialele fata si spate. Elementele de control semiautomate si diferentialul central sunt acum interzise de regulament. De asemenea, pentru a putea controla mai bine costurile, FIA a definit foarte clar caracteristicile (dimensiune, greutate, pret, etc) ale componentelor principale folosite la constructia masinii. Luand in considerare aceste constrangeri, inginerii Citroen Racing si cei de la Sadev au incercat sa maximizeze performanta si fiabilitatea, concentrandu-se si imbunatatind chiar si cele mai mici detalii.
Obligat sa fie eficient, fiabil si usor de pilotat in conditii de cursa, Citroen DS3 WRC are misiunea de a asigura continuarea sirului de victorii si de titluri mondiale cucerite de modelele Xsara si C4 WRC.