Cu elemente vizuale pastrate de la conceptul Aero X si alte cateva lucruri "nevazute" preluate de la Cadillac SRX, noul SUV compact de la SAAB isi tradeaza usor originile. Chiar daca la momentul lansarii oficiale, prevazut cu ocazia Salonului de la Los Angeles, din noiembrie, SAAB se afla deja sub aripa Spyker Cars, este cat se poate de clar ca acest model a fost conceput in era General Motors.
Locul noului 9-4X in gama este intre crossoverul 9-3X si limuzina 9-5. De la aceasta din urma preia principalele elemente ale noului limbaj de design al marcii. Constructorul suedez ramane dator marcii Cadillac si in privinta motoarelor V6, aspirat sau turbo – cel de intrare in gama, de 3,0 litri si 265 CP, respectiv cel de 2,8 litri si 300 CP, care va echipa versiunile de top, Aero. Transmisia este automata cu sase viteze si comanda electronica adaptiva. Versiunea de baza va fi disponibila atat cu tractiune pe o singura punte, cat si XWD. SAAB ofera sistemul de sasiu adaptiv DriveSense pentru versiunea Aero, cu trei posibilitati de setare: Comfort, Sport sau Eco.
Noul SUV 9-4X pastreaza nealterata identitatea SAAB, acea eleganta rece, tipic scadinava, combinata cu sportivitatea definitorie a marcii. Apare intr-un moment crucial pentru relansarea SAAB si pare sa aiba toate atuurie pentru a rivaliza cu nume de referinta din categoria sa, pe plan european.