In 2009, numarul autovehiculelor noi inregistrate, echipate cu Programul Electronic de Stabilitate (ESP), a crescut in Europa de la 55% la 60%. Conform datelor prezentate intr-o evaluare realizata de Bosch, aceasta crestere s-a constatat mai ales in cazul autoturismelor din clasa compacta. In aceasta clasa, numarul de autovehicule echipate cu ESP a crescut pe primele 5 piete din Europa de la 23% la 39%
Semnificativ mai redusa este rata de echipare in cazul autoturismelor din clasa mica. In acest caz, s-a constatat o reducere de la 20% la 17% a acestei rate, datorita cresterii solicitarilor pentru autovehiculele la pret redus. In doua tari, cota generala s-a redus cu cate un punct procentual: in Germania, aceasta a ajuns la 80% si in Franta la 41%. Cu toate acestea, cererea de ESP a crescut constant in celelalte tari: de exemplu, in Spania a ajuns la 72% si in Italia la 56%.
In 2009, tot mai multi producatori au inclus sistemele ESP ca dotari standard pentru noile modele fabricate. Compania Bosch este optimista si in ceea ce priveste evolutia din urmatoarele luni. Incepand cu luna noiembrie 2011, va intra in vigoare o reglementare UE adoptata in 2009, conform careia toate modelele de autoturisme si autoutilitare trebuie sa fie echipate cu acest sistem de siguranta activa. Din noiembrie 2014, aceste prevederi se vor aplica pentru toate vehiculele.
Importanta sistemului ESP se datoreaza faptului ca previne deraparea autovehiculelor si, conform unor cercetari realizate de institutii independente, acesta poate reduce producerea a numeroase accidente cu consecinte grave sau fatale. Prin urmare, ESP este unul dintre cele mai importante sisteme de siguranta de la bordul autovehiculului, dupa centura de siguranta si inaintea airbagurilor. Potrivit Comisiei Europene, introducerea pe scara larga a sistemului ESP ar salva anual 4.000 de vieti si ar evita ranirea a 100.000 de persoane.
Programul de evaluare a autovehiculelor noi, NCAP (New Car Assessment Program) din Europa, a inclus sistemul ESP in criteriile sale de evaluare. De la inceputul anului 2010, autovehiculele pot obtine punctajul maxim de 5 stele numai daca sunt echipate standard cu sistemul ESP. Pornind de la acest aspect, Euro NCAP a demarat de curand o noua initiativa care urmareste sa evidentieze si mai mult importanta sistemelor de siguranta puse la dispozitie de producatorii de autovehicule.
Bosch a inceput inca din 1978 fabricarea primului sistem de siguranta activa, sistemul de antiblocare la franare (ABS), iar in 1987 a urmat sistemul antiderapare (ASR). Bosch a inventat Programul Electronic de Stabilitate (ESP) si a fost prima companie care a introdus acest sistem in productia de serie, in anul 1995. Primul sistem, versiunea 5.0, a fost urmat in1998 de versiunea 5.7, iar in 2002 de generatia 8. Generatia 9, reprezentata de sistemul ESP care cantareste doar 1,6 kg, a fost lansata la inceputul anului 2010. Comparativ, primul ESP din 1995 cantarea 4,3 kg.