25 de ani de tractiune integrala BMW
30.03.2011
        
Distribuie acest articol!   

La 25 de ani de la lansarea primului model BMW care beneficia de tractiune integrala, fiecare al patrulea automobil BMW vandut astazi in lume este echipat cu xDrive. In Romania, unde BMW X5 si BMW X6 domina piata de SUV premium, procentul de automobile echipate cu xDrive urca pana la 75%.

1985 a fost anul in care tractiunea integrala a fost disponibila in premiera la BMW Seria 3. In prezent, BMW utilizeaza transferul puterii catre cele doua punti nu doar pentru a optimiza tractiunea pe suprafete cu aderenta scazuta si in conditii meteo dificile, ci si pentru a imbunatati performantele dinamice in viraje. Distributia variabila a cuplului cu pana la 100% pe oricare dintre punti poate sa corecteze orice tendinta sub- sau supra-viratoare aparuta in abordarea unui viraj.

Cea mai noua versiune a sistemului BMW xDrive de tractiune integrala indeplineste aceasta misiune mai bine ca niciodata. Combinarea sistemului de tractiune integrala cu Integrated Chassis Management (ICM / gestiunea integrata a sasiului) inseamna ca orice situatie de pe sosea poate fi recunoscuta si evaluata pentru a permite ca interventiile de control necesare sa fie executate proactiv, inainte ca automobilul sa piarda aderenta. Acestea pot fi exercitate fie doar prin intermediul xDrive, fie prin combinarea sistemului cu Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilitatii) sau Performance Control (disponibil optional pentru BMW X1 si BMW X3). Puterea este transmisa rapid si cu mare exactitate acolo unde este necesar, astfel incat conducatorul sa se bucure de comportamentul pe care il asteapta de la un model BMW – chiar si atunci cand abordeaza viraje foarte dinamice.

Spre deosebire de alti producatori care folosesc transmisia integrala in special pentru a combate deficitul de aderenta al modelelor cu tractiune fata, BMW regleaza sistemul xDrive astfel incat sa furnizeze agilitatea specifica tractiunii spate.

Distribuie acest articol!