Atat pe dinauntru, cat si pe dinafara, SAAB PhoeniX prezinta noi directii de proiectare si tehnologii care vor face parte din viitoarele produse SAAB. Bazat pe o noua arhitectura, care va fi adoptata de urmatorul model SAAB 9-3, conceptul PhoeniX introduce designul „aeromotional”: o evocare vizuala a principiilor de proiectare aerodinamica si a pasiunii pentru inovatie care a inspirat creatorii primului autoturism SAAB, emblematicul UrSAAB. PhoeniX adopta forme de picatura de apa, de „metal lichid” si un habitaclu din sticla dramatic, inspirat de carlingile avioanelor cu reactie, care dau o noua expresie temelor de design „panoramic” si bloc de gheata transparent specifice SAAB.
Forma curata, puternica permite obtinerea unui coeficient de rezistenta a aerului extrem de redus, de numai 0,25 si exploreaza potentialul dirijarii curentilor de aer prin utilizarea unor elemente distinctive, montate lateral. Portierele „fluture” asigura acces comod in habitaclul conceput pentru 2+2 persoane, in care simplitatea intalneste tehnologia. Da o senzatie minimalista, „dezgolita”, incluzand o noua exprimare a organizarii in jurul soferului tipica pentru SAAB, precum si debutul pe plan mondial a inovatorului sistem de divertisment, informare si comunicatii SAAB, IQon.
Un modul separat, montat in unghi de 45 de grade fata de sofer, constituie interfata sistemului avansat de informare, divertisment si comunicatii SAAB, IQon. Pentru a fi cat mai ergonomic, ecranul tactil de 8 inch se afla la aceeasi distanta de degetele soferului ca si volanul. SAAB IQon este o platforma de comunicatii revolutionara, utilizand sistemul de operare Google Android. Bazata pe „inovatie deschisa” cu furnizori de servicii si dezvoltatori de aplicatii externi, aceasta integreaza o platforma computerizata care se conecteaza automat la internet atunci cand motorul este pornit. Ecranul tactil asigura acces la transmisii audio si de divertisment prin internet, la navigare online, la muzica stocata in sistem si descarcare de aplicatii in stil smartphone.
PhoeniX prezinta strategia SAAB de dimensionare optima a propulsiei. Sistemul de pe acest concept combina un foarte eficient motor turbo de 1,6 litri cu tehnologia inovatoare a tractiunii spate electrice. Motorul pe benzina compact, 100% din aluminiu ofera 200 CP si este prevazut cu distributie variabila de faza si control al ridicarii valvelor, precum si functionalitate start/stop, pierderi parazitice minime si functie de oprire a alimentarii cu combustibil. Motorul este sprijinit de inovatorul sistem eXWD dezvoltat de SAAB. Acesta cuprinde o unitate de tractiune spate cu un motor/generator electric de 34 CP actionat de un mic pachet de baterii. Incarcarea bateriei este mentinuta prin franare regenerativa.
Aflat in dezvoltare pentru urmatoarea generatie de automobile SAAB, acest sistem de propulsie hibrida ofera avantajele tractiunii integrale alaturi de reducerea consumului de combustibil. Utilizand o transmisie manuala cu 6 trepte, consumul de combustibil si emisiile de CO2 estimate pentru ciclul combinat sunt de doar 5,0 l/100 km, respectiv 119 g/km.
Soferul poate alege dintre trei moduri de functionare a eXWD. Modul prestabilit Eco asigura optimizarea consumului de combustibil si emisiile de CO2 prin reducerea solicitarii motorului pe benzina la viteze reduse datorita asistarii electrice a propulsiei; modul Sport ofera asistare electrica maxima cu distributia cuplului motor pe axul spate pentru un mai bun control al caroseriei; modul Traction (tractiune) ofera aderenta optima la pornire si in conditii de drum alunecos.