Performanta, strategie si stapanirea conditiilor dificile au fost cuvintele cheie ale celei de-a treia etape a Trofeului Andros. Aflata constant in lupta pentru victorie, echipa Dacia a stiut sa ia deciziile potrivite la momentul potrivit, obtinand astfel a doua victorie din acest sezon, in cursa numarul 2. Alain Prost, primul pilot care a reusit sa se impuna in acest an in doua curse succesive, a ajuns sa se plaseze in fruntea clasamentului general al Trofeului Andros. Evens Stievenart si Nicolas Prost au obtinut si ei rezultate bune si au reusit sa se claseze in grupul fruntas. Desi jocurile sunt inca departe de a fi facute, Dacia Lodgy „Glace” trece deja drept revelatia acestui sezon.
Cursele Trofeului Andros se succed, dar nu se aseamana. La o saptamana dupa prima victorie pentru Dacia Lodgy „Glace” in Andorra, echipa Dacia revine in Alpi, la cursa de la Alpe d’Huez. Furtuna care s-a abatut pe intreg teritoriul Frantei a facut ravagii si in munti. Pentru inceput, o rafala a distrus infrastructura tehnica a echipei. Cele doua vehicule Lodgy au fost adapostite intr-o cladire din apropierea pistei.
Inca de la primele teste libere, Alain Prost, Evens Stievenart si Nicolas Prost au constatat ca, in ciuda caderilor masive de zapada, traseul era aproape lipsit de gheata. Echipa a stabilit o strategie adaptata conditiilor de pe pista, pornind de la constatarea ca, la fel ca in Andorra, utilizarea anvelopelor va avea un rol hotarator.
Astfel, Evens Stievenart a decis sa nu forteze in prima mansa de calificari, in timp ce Nicolas Prost a obtinut un foarte bun loc zece. Cu 60 de kg de lest in masina sa, Alain Prost a concurat in ultima serie. Cvadruplul campion mondial de F1 a facut dovada unui parcurs exemplar timp de patru ture, dar a ratat cel mai bun timp cu o zecime de secunda, obtinand astfel locul al treilea.
Cei trei piloti ai echipei Dacia au remarcat tendinta de degradare a anvelopelor in conditiile in care portiunile de asfalt alternau cu cele acoperite de zapada proaspata. Alain si Nicolas si-au menajat anvelopele pentru cursa a doua, iar Evens a incercat ca obtina un timp bun. Astfel, la sfarsitul mansei de calificari, Alain Prost s-a situat pe locul al cincilea, Evens Stievenart pe locul 9 si Nicolas Prost pe locul 15. Dupa acest loc al cincilea in prima cursa, Alain Prost a si-a pierdut lestul pentru cursa urmatoare. Dupa aceasta prima confruntare de la Alpe d’Huez clasamentul devenise foarte strans, ocupantii primelor trei locuri fiind, in ordine, Olivier Panis, Jean-Philippe Dayraut si Alain Prost.
Sambata, chiar dupa o noapte in care a nins mult, conditiile pistei au continuat sa lase de dorit, gudronul iesind la suprafata din ce in ce mai mult. Masinile Dacia Lodgy „Glace” au reusit o prima mansa de calificari foarte buna, Alain Prost clasandu-se pe locul al treilea, urmat de Evens Stievenart, pe locul 4, si de Nicolas Prost, pe locul 10. Toti trei si-au menajat cele mai bune anvelope pentru ultima sesiune de calificari din week-end. Aceasta strategie s-a dovedit inspirata. Nicolas Prost a obtinut cel mai bun timp intermediar, inaintea lui Evens Stievenart. Ultimul cuvant i-a revenit insa lui Alain Prost. El a reusit patru ture perfecte, ajungand pe locul intai. Cei trei piloti ai echipei Dacia s-au situat in top 6 : Alain pe locul 1, Evens pe locul 5 si Nicolas, pe 6. Strategia si maiestria pilotilor au plasat astfel echipa Dacia intr-o pozitie ideala inaintea finalei. Primul care a intrat in actiune a fost Nicolas, care s-a clasat al treilea in finala si a obtinut locul 6 in clasamentul celei de-a doua curse – cel mai bun rezultat al sau de pana acum in Trofeul Andros. Alain Prost a castigat cursa a doua, iar Evens Stievenart s-a clasat pe locul 5.
Alain Prost, singurul pilot care a castigat in acest sezon doua etape consecutive, preia astfel conducerea in clasamentul Trofeului Andros. Urmatoarea etapa va avea loc in zilele de 6 si 7 ianuarie 2012, la Isola 2000.
Clasament general Trofeul Andros
1. Alain Prost (Dacia Lodgy Glace), 444 p.
2. Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman), 443 p.
3. Olivier Panis (Skoda Fabia), 431 p.