Bosch si-a depasit tinta pe 2011
29.01.2012
        
Distribuie acest articol!   

Grupul Bosch si-a depasit tinta de crestere propusa pentru 2011. Conform rezultatelor preliminare, compania furnizoare de tehnologie si servicii a obtinut anul trecut un venit din vanzari de 51,4 miliarde de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 8,8% fata de anul 2010. „Am reusit sa ne dezvoltam puternic in anul nostru aniversar, in ciuda evenimentelor din 2011 precum criza datoriilor suverane si din zona euro si catastrofa naturala din Japonia, care a avut consecinte dramatice”, a declarat Franz Fehrenbach, presedintele Consiliului de Administratie al Grupului Bosch. Compania a reusit sa atinga astfel una din cele mai inalte rate de dezvoltare din 2000 pana in prezent. 

Ca urmare a elementelor exceptionale, profitul inainte de impozitare era de aproximativ 5% din cifra vanzarilor, situandu-se sub tinta propusa de 7-8%. „In general, suntem multumiti cu profitul obtinut. Daca nu ar fi existat elementele exceptionale, ne-am fi incadrat in tinta propusa”, a declarat Fehrenbach. Printre exemplele de elemente speciale, Fehrenbach a mentionat cresterea costurilor materialelor, investitiile directe considerabile in sectoare de activitate de viitor, precum electromobilitatea si energia regenerabila, precum si reevaluarea in scadere a activelor diviziei de Energie solara.

In 2012, Bosch estimeaza ca economia mondiala va fi afectata in continuare, insa nu preconizeaza o recesiune globala. Dupa o crestere estimativa de 3,2% in 2011, compania ia in considerare o crestere a economiei globale cu aproximativ 2,5% in 2012. In ceea ce priveste situatia din Europa, Fehrenbach  a declarat: „Daca vom inregistra o stagnare sau chiar o recesiune depinde in mare parte de cat de rapid si riguros vor fi aplicate reformele necesare in zona euro”. In aceste conditii, Grupul Bosch se asteapta la o crestere a vanzarilor cu 3-5%. Se estimeaza ca regiunea Asia Pacific va contribui semnificativ, insa si pe cele doua continente americane se preconizeaza aparitia de ocazii de dezvoltare. De asemenea, se estimeaza ca numarul de angajati va creste la nivel global, iar in Germania va ramane mai mult sau mai putin constant.

Ca urmare a dezvoltarii de succes a sectoarelor de activitate, numarul global al angajatilor a crescut cu aproape 20.000, totalizand peste 303.000 de persoane la 1 ianuarie 2012. Cea mai mare crestere a fost inregistrata in Europa. Aici, numarul angajatilor a crescut cu peste 10.300. Doar in Germania au fost create 5.200 de locuri de munca, in Ungaria 1.700, iar in Turcia 1.600. In regiunea Asia Pacific s-a inregistrat, de asemenea, o dezvoltare semnificativa, iar Bosch are cu 8.200 de angajati mai mult fata de anul trecut. In America de Nord si de Sud, numarul angajatilor Bosch a crescut in total cu 1.200.

In 2011, vanzarile grupului Bosch au crescut in toate regiunile economice majore din lume: in Europa, Bosch a inregistrat o crestere de 9,5%, totalizand peste 30 de miliarde de euro. Acest fapt s-a datorat in special dezvoltarii excelente in Germania, unde vanzarile au crescut cu 10%, la 12 miliarde de euro. In Asia Pacific, compania a reusit sa creasca vanzarile cu 9%, la aproximativ 12 miliarde de euro, iar in cele doua Americi a fost inregistrata o crestere de 7%, atingandu-se cifra de 9 miliarde de euro. In acelasi timp, anul trecut, Bosch si-a consolidat prezenta pe plan international: spre exemplu, in China, compania a extins productia de sisteme de comanda a franelor din Suzhou. In Vietnam, Bosch a infiintat o fabrica de curele de antrenare pentru transmisii continuu variabile si a deschis primul centru de inginerie software din Asia de Sud-Est.

Toate cele trei sectoare de activitate Bosch au contribuit la cresterea companiei. Tehnologia auto a generat pentru prima data vanzari de peste 30 de miliarde de euro, inregistrand astfel o crestere de aproximativ 8% fata de anul precedent. Cea mai mare crestere de vanzari s-a produs in sectorul tehnologie industriale, care a crescut cu 20%, la 8 miliarde de euro. Sectorul de bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii a continuat sa creasca la un nivel constant, inregistrand vanzari mai mari cu 4,3%, totalizand 13 miliarde de euro.

Distribuie acest articol!