Intr-un recent interviu, boss-ul Grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, reucunostea ca are un mare regret: faptul ca a lasat unul din oamenii sai foarte importanti sa plece la concurenta. O marturisire cu greutate, avand in vedere ca sunt de-a dreptul rarisime momentele in care Piech, cel caruia i se datoreaza cresterea fara precedent din ultimii ani a colosului auto german, isi recunoaste “scaparile”.
Ajuns la o venerabila varsta si dupa aproape doua decenii la carma VW, Ferdinand Piech (foto sus) isi face deja bilantul. Privind inapoi, el regreta despartirea de Peter Schreyer (foto jos) – “Niciodata n-ar fi trebuit sa-l lasam sa plece”.
Vechiul sef de design de la Audi, din perioada primei generatii TT, Peter Schreyer a plecat la Kia in 2006, pe o pozitie similara. Ce a urmat se stie, ascensiunea constructorului coreean fiind datorata in cea mai mare parte designului spectaculos, implementat de Schreyer, prin noul birou de stil inaugurat de Kia la Frankfurt. Ironia sortii face ca, in prezent, Ferdinand Piech vede in conglomeratul Hyundai-Kia cel mai periculos adversar al grupului sau.
Regretul lui Piech este accentuat de recenta decizie a coreenilor, de a-l numi pe Schreyer presedinte la Kia. Designerul german devine astfel prima persoana din afara Coreeei care ocupa aceasta functie. Dincolo de recunoasterea meritelor lui Schreyer, miscarea dezvaluie ambitiile premium ale marcii Kia, care pare tot mai interesata de partea de cercetare si dezvoltare, in detrimentul fabricarii de modele ieftine, cum facea odinioara.
Chiar si in noua postura, de presedinte al Hyundai-Kia Motor Group, Schreyer isi va pastra functia de sef de design la Kia. In alta ordine de idei, el este unul dintre cei trei presedinti ai concernului asiatic, al patrulea ca marime in lume, dupa Toyota, General Motors si Volkswagen. Cat despre regretele lui Piech, ele sunt pe cat de sincere, pe atat de tardive…