In pofida crizei, care afecteaza tot mai serios sectorul auto european, Grupul Volkswagen continua sa creasca la nivel global. Anul trecut a fost inca unul cu vanzari record, in crestere cu 11,2% fata de 2011.
Grupul Volkswagen (VAG) a vandut in 2012 nu mai putin de 9,07 milioane de unitati, majorandu-si cota de piata la nivel mondial pana la 12,8%.
Se stie, obiectivul VAG este de a deveni lider mondial al industriei auto, pana in 2018. Pentru a-l atinge, trebuie sa-si depaseasca cei doi mari rivali, Toyota si General Motors. Niponii estimeaza ca au vandut anul trecut 9,9 milioane de unitati, in timp ce americanii inca nu au anuntat rezultatele pe 2012.
VAG mizeaza pe fiecare dintre numeroasele marci pe care le are in portofoliu, pentru a-si continua cresterea in ciuda conditiilor dificile de pe piata. In 2012, marca Volkswagen a vandut 5,74 millioane de masini (+12,7%), urmata de Audi 1,45 millioane (+11,7%) si Skoda 939.000 (+6,8%). Vanzarile Porsche (141.000, +18,7%) au fost integrate in grup abia de la 1 august, iar Bentley si Lamborghini au participat si ele la succes.
Singura marca ce continua sa fie in dificultate este SEAT, cu 321.000 unitati si o scadere cu 8,3%, in principal din cauza crizei care afecteaza cu precadere sudul Europei. Tendinta s-ar putea inversa anul acesta, prin sosirea pe piata a noii generatii SEAT Leon.
Rezultatele pe 2012 au fost anuntate de presedintele Martin Winterkorn, cu ocazia deschiderii Salonului de la Detroit. Este un semnal clar din partea VAG, care a avut in Statele Unite un pilon de crestere cu 30,6% in 2012. S-a reusit astfel depasirea recordului de vanzari din 1970 (580.286 unitati)!
In 2012, Europa a reprezentat 40% din vanzarile Grupului Volkswagen. Exceptand Germania, vestul continentului a avut o scadere cu 6,5%, la 1,85 milioane unitati. In schimb, in est cresterea a fost cu 17,6%, iar in Rusia chiar cu 39%!
Cresteri s-au consemnat si in Asia-Pacific, cu 23,3% (3,1 millioane) si America Latina 8,2% (1 milion). Pentru a continua aceasta tendinta, constructorul trebuie sa fie aproape de toate pietele, in special de cele emergente. Asa se face ca Audi proiecteaza construirea celei de-a doua fabrici in China si o noua capacitate productiva in Mexic.