BMW Group si Continental, furnizor international in domeniul auto, isi intensifica parteneriatul in ceea ce priveste sistemele de asistare a conducatorului. In ianuarie, cele doua companii au semnat un acord de dezvoltare in comun a unui sistem electronic care sa fie capabil sa sustina un condus automatizat. Obiectivul principal al parteneriatul de cercetare este ca functiile pentru condus superautomatizat sa fie gata pentru a fi implementate incepand cu 2020.
Programul face parte dintr-o noua viziune pentru siguranta rutiera: Vision Zero (Accident-Free Mobility) si Safety for All. Proiectul de cercetare a condusului superautomatizat va cauta sa implementeze aceasta viziune astfel incat mobilitatea fara accidente sa devina mai aproape de realitate. Pe langa aspectul sigurantei, cercetatorii vad si oportunitati pentru imbunatatirea semnificativa a confortului si eficientei. "Datorita viziunii noastre asupra condusului superautomatizat, am dezvoltat deja tehnologii si metodologii pentru o gama de sisteme revolutionare de asistare a conducatorului. Functiile de condus partial automatizat in viitorul apropiat, precum Traffic Jam Assistant (asistare in ambuteiaje), vor insemna un pas important pe drumul spre un condus foarte automatizat", a declarat Christoph Grote, director BMW Group Research and Technology.
Proiectul comun intre BMW Group si Continental este prevazut sa inceapa in prima parte a anului 2013 si se incheie in 2014. De-a lungul acestui interval de doi ani vor fi dezvoltate mai multe prototipuri capabile sa opereze superautomatizat pe autostrazi. Ele vor fi inmanate unui grup restrans de participanti pregatiti special care vor face parte dintr-un program-pilot de testare a functiilor pentru condus autonom. Testele, care vor avea loc pe autostrazi din Germania si din Europa, vor lua in considerare toate provocarile specifice, precum noduri rutiere, statii de taxare, lucrari rutiere si frontiere nationale. Pentru ca acest sistem sa devina realitate, mai multe echipe ale ambelor companii vor aborda o gama de provocari tehnice, deoarece numai cu o comanda completa a tehnologiei necesare va fi posibila dezvoltarea unui cadru juridic pentru condus automat.
De-a lungul ultimilor zece ani, BMW Group a facut deja pasi importanti in dezvoltarea functiilor pentru condus automatizat. La mijlocul anului 2011, un prototip al BMW Group Research and Technology a facut un test public pe autostrada A9 dintre Munchen si Nurnberg – fara vreo interventie a soferului. Acest prototip pentru cercetare, care continuu este in curs de imbunatatire, a franat, a accelerat si a depasit alte automobile – totul complet autonom – si, in acelasi timp, s-a adaptat constant situatiei din trafic si a respectat regulile de circulatie. Totodata, acest prototip a parcurs aproximativ 10.000 km in teste. Daca aceasta masina automatizata de cercetare poate opera cursiv si adapta in trafic, strategia sa de operare trebuie definita clar. Aceste strategii deriva din doua componente principale – pozitionarea cu acuratete a automobilului pe banda de trafic si recunoasterea clara a tuturor masinilor si obiectelor din mediul sau imediat. Detectarea este realizata de o combinatie de tehnologii diverse si complementare cu senzori, printre care se numara radar laser de jur-imprejur, radar convenional, scanare video si cu ultrasunete. In ciuda acestei capacitati de scanare 360°, sunt extrem de putine elemente de design exterior care diferentiaza acest automobil de un model de serie.
Tehnologiile principale necesare pentru condus automatizat au fost dezvoltate de inginerii BMW Group Research and Technology in proiectele anterioare de cercetare BMW TrackTrainer si Emergency Stop Assistant. Bazat pe combinatia unei harti digitale de inalta precizie si a datelor GPS si video, BMW TrackTrainer permite ca automobilele sa navigheze complet autonom pe circuite de curse, urmand trasa ideala. La 21 octombrie 2009, sistemul a fost utilizat pentru a ghida un automobil pe bucla Nordschleife de la Nurburgring. La 25 mai 2011, cand BMW TrackTrainer a ajuns in SUA, o demonstratie organizata pe Laguna Seca Raceway din California a demonstrat ca automobilele automatizate pot furniza performante impresionante.
Daca este identificata o urgenta medicala in automobil – de exemplu, daca biosenzorii detecteaza un infarct suferit de conducatorul auto -, BMW Emergency Stop Assistant are capacitatea de a comuta in modul de condus automatizat si sa opreasca masina in siguranta. Sistemul activeaza luminile de avarie si, tinand cont de trafic, realizeaza manevrele necesare, intr-o maniera sigura si controlata, pentru oprirea automobilului la marginea drumului. In acelasi timp, un apel de urgenta este transmis automat prin BMW eCall pentru a solicita asistenta medicala si pentru a instiinta autoritatile rutiere. Astfel se asigura o reactie de urgenta eficienta si adecvata.