Salonul IAA 2013 a reprezentat o ocazie pentru ca Audi sa testeze reactia publicului la vederea unui model aparut la intersectia dintre sportivitate, anduranta si offroad. Conceptul Audi nanuk quattro este un automobil foarte sportiv si atletic, care beneficiaza de genele unei masini din divizia sportivelor de mare performanta si, in acelasi timp, ale unui off-roader veritabil.
In limbajul inuitilor, nanuk este ursul polar – puternic, neinfricat si agil pe orice teritoriu si suprafata. Motorul V10 5.0 TDI, montat central, propulseaza masina in 3,8 secunde pana la 100 km/ora, iar datorita suspensiei pneumatice adaptive si a sistemului de tractiune integrala quattro, masina se simte ca acasa si in off-road. Motorizarea este amplasata longitudinal in fata puntii spate si livreaza 544 CP si 1000 Nm. Cuplul maxim este atins la 1.500 rot/min, iar sistemul twin-turbo este controlat de sistemul de supape AVS, care lucreaza concomitent cu sistemul common-rail. Sistemul de tractiune quattro reconfigurat transmite puterea catre roti prin intermediul unui S-Tronic in 7 trepte.
Directia integrala rezolva conflictul dintre stabilitate si conducere sportiva. Acest sistem poate vira rotile din spate cu pana la 9 grade in directia opusa fata de cea in care sunt indreptate rotile din fata, in cazul vitezelor de rulare mici si medii. La viteze mai mari, sistemul permite rotirea rotilor din spate cu pana la 2,5 grade fata de cele din fata, dar in aceeasi directie.
Audi a dezvoltat conceptul crossoverului Audi nanuk quattro alaturi de Italdesign Giugiaro, amprenta acestora asupra designului fiind pregnanta. Fibra de carbon ranforsata si tehnologia aluminium lightweight sustin caroseria de culoare Extreme Red. La o greutate de 1.900 kg, masina are un consum mediu de 7,8 litri/100 km. Si la Audi nanuk quattro concept gasim aceeasi grila hexagonala, pe care designerii au folosit-o si la conceptul Audi quattro, prezentat, de asemenea, in cadrul IAA 2013. Blocurile optice Audi Matrix LED activeaza diodele sensibile, care reactioneaza eficient in timpul rularii si care completeaza imaginea unui supercar tech. Motorul este vizibil prin luneta, iar bagajele se pot depozita sub capota masinii, fiind spatiu suficient pentru doua trollere.
Usile au deschidere stil fluture, iar interiorul a fost rationalizat la maximum, motiv pentru care plansa contine doar functii esentiale. O rama lunga de carbon inconjoara bordul dintr-o parte in cealalta, sobrietatea contribuind la mentinerea atentiei soferului la drum, iar unitatea de comanda plasata median preia toate functiile masinii: controlul electronic al suspensiei pneumatice, butonul de navigatie si functiile MMI. Masina este customizabila de fiecare client in parte, carora le sta la dispozitie o varietate de display-uri. Doua monitoare de mici dimensiuni postate pe lateral, in dreptul montatilor A, servesc drept oglinzi laterale care transmit imagini prin intermediul camerelor de inregistrare incastrate in usi. Aceeasi functie este preluata si de sistemul camerei retrovizoare. Oglinda retrovizoare digitala Audi este imprumutata din divizia motorsport, iar afisajul este de tip AMOLED, ce ofera timpi de raspuns de ordinul milisecundelor.
Audi nanuk quattro concept este construit pe platforma Audi R8 si Lamborghini Gallardo.